Apleista technika Lietuvoje


Savaitė prabėgo greitai ir įtemptai, dėl ko, prie naujų straipsnių net nespėjau prisėsti. Šiandieną nusprendžiau, kad laikas sugrįžti prie Lietuvos ir padaryti nedidelę apžvalgą iš jau Facebook'e rodytų vietų. Kadangi, pastaruoju metu, apleistos technikos Lietuvoje buvo rasta itin daug, nusprendžiau, kad būtų gerai ją surinkti į vieną vietą. Dalis šios technikos buvo surasta visai neseniai, dalis - poros metų bėgyje.

Iš karto sakau - čia nekalbėsime apie vargšus apleistus АН-2, kuriuos dabar išsijuosę niokoja vandalai. Visiems, kurie prisidėjo prie jų viešinimo, rekomenduoju dar kartą perskaityti tekstą štai čia - gal ateičiai pasidarysite išvadas. Kalbėsime apie tas mažiau žinomas vietas, kurių dalis po apsilankymo buvo spėta pamiršti. Didelė dalis jų bus matyta, ypač sekantiems projektą Facebook'e, tačiau, ne vienu Facebook'u žmogus gyvas.

Pradėsime nuo mažiau žinomų lėktuvų - Як-52, ne tai užkonservuotų, ne tai apleistų. Šie lėktuvai, dėl paprasto valdymo naudoti sportui arba mokomiesiems tikslams, masiškai buvo gaminti nuo 1979-tų iki 1998-tų metų. Dėl jų charakteristikų, daugelyje šalių jie yra naudojami ir dabar - tiek sportinėms varžyboms, tiek mėgėjiškiems skrydžiams.

Štai tokie lėktuvai

Iš nugaros

Lėktuvo priekis

Kabina

Viduje - dar neišlaužyta piloto vieta

Iš kitos pusės ji uždengta tokiu audiniu

O čia - dar daugiau lėktuvų, iš kitos Lietuvos dalies. Čia bus visiems gerai žinomo "kukurūzninko" modifikacija. Ан-2П, skirtas gabenti žmonėms, sovietmečiu buvo dažnai naudojamas civilinėje aviacijoje.

Tokie lėktuvai

Arba taip

Matosi lėktuvo modelis

Iš kitos pusės jis atrodo taip

Ant šono - išblukęs užrašas "аэрофлот"

СССР ir užtušuotas borto numeris

Kabina

Iš vidaus

Sovietų herbas su sparnais - аэрофлот ženkliukas

Pabaigus apžiūrinėti lėktuvus, kurių Lietuvoje nemažai, pasidairykime po kitokią paliktą techniką. Ar žinote, kad viename iš Vilniaus industrinių rajonų galima surasti apleistą Antrojo pasaulinio karo laikų anglų tanką Mk VIII Cromwell, gamintą nuo 1943 iki 1945-tų, aktyviai naudotą tiek britų, tiek Sovietų kariuomenės?

Štai tokios tanko liekanos

Iš priekio

Susukti vikšrai

Pažvelgus į tanko vidų

Viduje - ne daug išliko

Yra vairuotojo kėdė

Variklio likučiai

Ir dar kažkoks ventiliatorius

Štai tokia mašina - važiuojant pro šalį siūlau užsukti ir apžiūrėti

Iš tokios pat technikos, sutinkamos retai, galima prisiminti ir šią apleistą jachtą. Deja, jos viduje nieko per daug įspūdingo nėra, tik valdymo skydas ir kažkoks sąvartynas.

Jachta - pirmyn, į marias!

Iš priekio atrodo štai taip

Užlipus ant denio

Čia - įėjimas į vidų

Matosi kabina

Vairuotojo vieta

Prietaisų skydelis

Žodžiu - nieko įspūdingo

Kalbant apie apleistą techniką Lietuvoje, negalima nepaminėti geležinkelių. Žinia, tokio lokomotyvų kapinyno, kurį matėme Lenkijoje, pas mus nėra ir nebus, tačiau, mes irgi turime apleistų traukinių bei vagonų. Pradėsime nuo apleisto 1950-tų garvežio, serijos L - tikslesnio modelio, deja, nenustatysi. Sovietmečiu jų gamino sąlyginai nedaug, dėl to, vos ne kiekviena serija buvo skirtingos modifikacijos.

Dabar garvežys - trūnija lauke

Kaip galima nepastebėti raudoną žvaigždę?

Matosi užrašas "СССР"

Buvo dar ir numeris, bet jį teko užtušuoti

Gremėzdiškos geležinės konstrukcijos - gražiausia dalis

Didžiuliai ratai

Jų sujungimo detalės

Detalės

Čia - užlipimas prie katilo, viršuje

Mašinisto kabinoje - niekas nepaliesta

Tiesiai

Prasideda prietaisai

Slėgio matuoklis

Įrėmintas 1966-tų metų įsakymas

Į temą apleistiems Lietuvos garvežiams, būtina paminėti ir paliktą siauruką prie Joniškėlio. Tikriausiai, jis čia saugomas muziejiniais tikslais, tačiau, dabar jis toks nušiktas, kad jį galima drąsiai priskirti prie apleistų vietų.

Siaurukas

Priekis

Iš viršaus

Išpuvusi šilumvežio kabina

Didžiausias siaurojo geležinkelio mazgas - sako užrašai

Šilumvežio modelis, ant kabinos

Manevrinių šilumvežių Lietuvoje yra ir daugiau - kad ir keli šilumvežiai prie visiems gerai žinomos apleistos katilinės.

Štai taip dabar atrodo vienas iš jų

Kabinoje

Netoli jo - dar vienas apleistas šiluminvežis

Jo kabina atrodo štai taip

Žiūrint per langą

Į temą traukiniams - apleisti vagonai, Vilniaus rajone

Tiesiog, palikti lauke keli vagonai

Yra vagonas kroviniams

Yra kažkokios cisternos

Vagonų viduje - nieko įdomaus

Išpuvusios grindys

Vagonas

Užlipus ant cisternos

Užbaigdami apžvalgą sugrįžkime namo, į Vilnių, apžiūrėti apleistų automobilių. Tokių automobilių, iš tiesų, yra labai daug - čia nusprendžiau parodyti tik tuos, kurie kažkuo ypatingi. Štai čia, tarkime, gaisrinės automobilis АЦ-40, sukurtas ant sunkvežimio ЗИЛ 130 bazės. Jis, niekam netrukdydamas, paliktas Paneriuose - viename iš atokių Vilniaus industrinių rajonų.

Gaisrinė iš priekio

Iš nugaros

O čia - paliktos "Volgos" Naujojoje Vilnioje

Paliktas sunkvežimis ZIL-131

Iš priekio

Arba taip

Miškovežis URAL-375, greta

Sovietinės kokybės ženklas

Finalui - pati gražiausia vieta - 1959-tų "Facel Vega HK500"

Jis buvo paliktas viename Vilniaus garažų

Visiems ačiū ir gero savaitgalio!

Socialiniai tinklai:

Daugiau straipsnių

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *