Belaipiojant Kijevo tiltais


Pirmą kartą atvykus į Kijevą didelį įspūdį palieka ne vien žmonių, bet ir automobilių gatvėse skaičius. Net sunku įsivaizduoti, kaip trijų eismo juostų pločio gatvės gali būti taip lengvai užkištos paprastą dieną, ir net ne piko valandomis. Prisižiūrėjus tokių vaizdų Kijevo keliuose vilniečių keiksmai dėl valdžios aplaidumo ir dėl eismo juostų skyrimo vien viešąjam transportui sukeltų kamščių, nenorom kelia šypseną. Sveiki atvykę į suaugusių pasaulį, paprastai kalbant.

Didelis miestas – didelės ir problemos. Ne vien kamščiai gadina Kijeviečių nervus, bet ir dažnos su mašinų parkavimu susijusios problemos – ant kiekvieno kampo, ant kiekvieno šaligatvio, ant kiekvieno žalio lopinėjo, kur galima užvažiuoti nenusilaužiant bamperį grūste prigrūsta automobilių. Ir nors iš pradžių tai palieka nekokį įspūdį – net įžūliausi Vilniaus gyventojai taip „naglai“ mašinų nepastato – vėliau prie to balagano galima priprasti. Galų gale – taip daroma ne iš piktos valios. Dėl visko kaltas automobilių srautas, būdingas kiekvienam didmiesčiui.

Augantis automobilių srautas Kijevui visada buvo opi problema, ypač po Sovietų sąjungos žlugimo. Metro, aptarnaujantis tik dalį Kijevo rajonų, padėdavo tik iš dalies. Projektas, apie kurį šiandien bandysiu jums papasakoti, buvo viena iš priemonių šias problemas išspręsti.

Geografija

Pirmiausiai – šiek tiek geografijos. Jau 1987 metais, sparčiai plečiant Kijevo viešojo transporto sistemą buvo suprojektuota nauja jo dalis – Подо́льский мостово́й перехо́д – tiltų sistema, turėjusi sujungti Подол rajoną su kairiame Dnepro krante esančiu rajonu Воскресенка (iš ten ir kildinamas šio projekto pavadinimas). Jis turėjo išspręsti opią problemą Радужный, Воскресенка ir Троещина rajonų gyventojams, kurių jau 1990 metais gyveno virš pusės milijono, neturintiems patogaus susisiekimo su kitais Kijevo rajonais. Naujoji 7 kilometrų ilgio tiltų ir estakadų sistema turėjo išspręsti dvi problemas – padidinti Kijevo tiltų automobilių pralaidumą ir leisti nutiesti naują Metro liniją į Воскресенка ir Троещина, užtikrinant šių rajonų gyventojams patogų viešąjį transportą.

Maketas, žiūrint nuo Га́ванский tilto pusės, http://tov-tob.livejournal.com schema

Maketas

Pagal planą, grandiozinis projektas buvo sudarytas iš trijų tiltų ir juos jungiančių estakadų. Viršutinės estakadų dalys, 6 eismo juostų pločio, buvo skirtos automobilių eismui. Apatinėje dalyje turėjo važinėti naujos Подольско-Вигуровская Metro linijos traukiniai. Papildomam miestelėnų patogumui linijos estakadose turėjo būti įrengtos dar trys Metro stotys – Судостроительная, Труханов остров и Залив Десёнка.

Estakados pjūvis, http://tov-tob.livejournal.com schema

Estakados pjūvis

Nebaigtą statyti projektą nesunku apžiūrėti ir iš palydovo. Kairėje pusėje matosi dar nepradėto statyti tilto atramos, centre – jau pradėto, bet dar nebaigto iki galo tilto griaučiai. Visos kitos estakados – beveik baigtos ir paruoštos naudojimui.

Palydovas

Planas, http://tov-tob.livejournal.com schema ir aprašymas

Schema

Trumpas planelio aprašymas (žalia spalva – pastatyta, mėlyna – beveik pabaigtos konstrukcijos, oranžinė – pradėtos statyti konstrukcijos, raudona – konstrukcijos, kurios dar nepradėtos).

  • 1, 2, 3, 4 – Jau pastatytas Гаванский tiltas, su įvažiavimais ir nuvažiavimais;
  • 5, 6, 7, 8 – Viadukų, leidžiančių nusileisti nuo tiltų ir estakadų sistemos, sistema. Jos pagalba būtų galima pasiekti Подол rajoną. Šioje vietoje pagal planą turėjo būti įrengta viena iš Metro stočių – Подольская;
  • 9 – Dviejų lygių automobilių ir Metro traukinių tiltas per įlanką Гавань;
  • 10, 11, 13 – Dviejų lygių automobilių ir Metro traukinių estakada per Рыбальский (Žūklės) pusiasalį, su įvažiavimais ir nuvažiavimais;
  • 14 – Dviejų lygių automobilių ir Metro traukinių arkinis tiltas per Dneprą;
  • 15 – Dviejų lygių estakada per Труханов salą. Šioje vietoje turėjo būti pastatyta antroji Metro stotis – Труханов остров;
  • 16, 17 – Dviejų lygių tiltas per upelį Десенка, su įvažiavimais ir nuvažiavimais ir trečiąja Metro stotimi – Залив Десенка;
  • 18 – Dviejų lygių tiltas per ežerą Русановское;
  • 19, 20, 21, 22 – Estakadų ir Viadukų sistema per geležinkelio bėgius;
  • 23, 24, 25, 26 – Du automobilių tiltai per ežerą Радуга, ir su įvažiavimais ir nuvažiavimais;

Istorija

Pereikime prie istorijos – ji taip pat verta dėmesio. Taigi, nors tiltų sistema buvo pradėta statyti dar 1993 metais, ekonominį sunkmetį išgyvenanti šalis statybų tęsti nebegalėjo beveik dešimtmetį. Tikrosios statybos prasidėjo tik 2003 metais, bet ir tai intensyviai vyko tik pora metų – prasidėjo problemos su finansavimu, su žemės, reikalingos estakadų statyboms išpirkinėjimu iš privačių savininkų. Projekto baigimo data buvo vis atidedama ir atidedama, nors statybos pamažu tebevyko.

2010 metais finansavimas buvo sutvarkytas, ir projekto statybos pagaliau apčiuopiamai pajudėjo pirmyn. Per šiuos metus buvo pabaigtos estakados per Труханов salą, Рыбальский pusiasalį, pamažu pajudėjo arkinio tilto per Dneprą statybos. Daug tilto statybų nuotraukų galima surasti http://tov-tob.livejournal.com/ puslapyje, čia parodysiu tik kelias.

Tilto statybos, 2011 metai, http://tov-tob.livejournal.com nuotr.

Tiltas 2011 m.

Nuo platformos

Tiltas ir konstrukcijos

O čia – 60 tonų svorio arkos, ruošiamos kėlimui. Galutinė surinkto segmento masė viršytų 600 tonų, http://tov-tob.livejournal.com nuotr.

Arkos

Arkos būdavo keliamos į viršų didžiausiu Rytų Europoje plaukiojančiu kranu LK-600 Захарий, galinčiu atlaikyti tokį didžiulį svorį, http://zptown.at.ua nuotr.

Kranas

Tolesnė istorija – nedžiugina. 2011 metais lapričio 18 dieną (taip, vakar buvo dviejų metų jubiliejus) dėl mechanikų klaidos, keldamas vieną iš keturių likusių arkos dalių, kranas Захарий apsivertė ir nukrito į Dneprą. Kartu su kranu į ledinį vandenį įkrito ir 8 krano darbuotojai, iš kurių penki išplaukė patys, o tris operatyviai išgelbėjo Ukrainos МЧС (Ukrainos nepaprastų situacijų ministerija) pareigūnai.

Nukritęs kranas LK-600 „Захарий“, http://tjournal.ru nuotr.

Nukritęs kranas

O čia – neužilgo po kritimo nufilmuotas video

Nors krisdamas į Dneprą kranas ir neužkliudė statomo tilto, pats jis patyrė didelių nuostolių – buvo pažeistas kairysis pontonas, krano keltuvas taip pat buvo stipriai apgadintas. Taip pat, Захарий‘ui nukritus į vandenį į Dneprą išsiliejo nemažai degalų, kuriuos Ukrainos МЧС per kelias dienas sugebėjo nukenksminti. Ir nors nei tebestatomam tiltui, nei gamtai pavojus daugiau nebegrėsė, iškelti Dnepre gulintį kraną pasirodė sunkiau, nei atrodė iš pirmo žvilgsnio – kelias dienas buvo nesėkmingai svarstoma ir projektuojama. Galiausiai situaciją pavyko išspręsti – kompanijos Планета-Мост specialistams pavyko nupjauti geležinį krano keltuvą, ir stipriai apgadintą laivą nutransportuoti link laivų taisyklos.

Ir nors po krano griuvimo bandymų ir planų atgaivinti projektą buvo ne vienas, statybos po šio incidento sustojo ilgam. Dabar šio grandiozinio projekto baigimo data atidėta neribotam laikui. Šis tiltas su jo estakadomis tapo urbanistų iš visos Europos traukos centru, viena žymiausių apleistų Kijevo vietų. Ir su tuo sunku nesutikti – projekto apimtys nepaliauja stebinti tiek atvykėlius, tiek vietinius Urban explorerius.

Nuotraukos

Pereikime prie nuotraukų. Jų daug nebus – spaudė laikas. Kelionę pradėkime nuo dar vieno apleisto tilto, nuo kurio viršaus lengviausia įvertinti tiltų ir estakadų sistemos statybų maštabus.

Apleistas tiltas, ruošiamas griovimui

Apleistas tiltas

Atramų šonuose – kopetėlės

Kopetelės šone

Nuo tilto viršaus atsiveria neblogas vaizdas į Kijevo centrą

Vaizdas į centrą

Į kitą pusę – Kijevo laivų statykla ir beveik baigta estakada per Рыбальский pusiasalį

Pusiasalis

Pažiūrėjus į įlankos pusę matosi jau pastatytos atramos tiltui per Гавань įlanką

Estakados

O čia – visa mūsų komanda, pozuojanti įlankos fone

Komanda įlankos fone

Tiltas iš viršaus

Tiltas iš viršaus

Estakada ir arkinis tiltas per Dneprą

Estakada ir tiltas

Nebaigta statyti estakada per Рыбальский pusiasalį

Estakada

Sekanti mūsų sustojimo vieta – arkinis tiltas per Dneprą. Jį atvažiavusiems į Kijevą tiesiog privalu pamatyti.

Arkinis tiltas per Dneprą

Tiltas

Ant tilto konstrukcijų galima užsilipti. Nuo jų atsiveria nerealus vaizdas į Dneprą ir Гавань įlanką.

Grįžkime prie nuotraukų. Dalis jų jau bus matytos video filme, dalis bus visiškai šviežios.

Vienas iš užlipimų ant tilto. Juo nusileidome grįžinėdami

Vienas iš patekimų

Užlipus prie pirmos pakopos

Pirma pakopa

Lipantys kolegos

Lipantys kolegos

Vaizdas į prospektą

Vaizdas į prospekto pusę

Vaizdas į prospektą

Arka

Arka

Metro traukiniams skirta sekcija

Metro sekcija

Užlipus ant tilto viršaus

Ant tilto viršaus

Arkos

Tilto viršus

Palipus ant tilto arkų atsiveria gražus vaizdas tiek į tilto konstrukcijas, tiek į miesto centrą, tiek į Dneprą.

Tolumoje matosi Труханов sala ir per ją nutiesta estakada

Nauja estakada

Vaizdas į Kijevo centrą

Kijevo centras

Arka, žiūrint žemyn

Arka

Tilto konstrukcijos ir statybinė technika

Tilto konstrukcijos

Konstrukcijos į kitą pusę

Į kitą pusę

Arkos

Atramos

Kolegos, užsilipę ant išsikišusių konstrukcijų

Kolegos

Dnepro fone

Kolegos

Aikštelė iš šono

Kitu kampu

Išvados

Viena įdomiausių kada nors lankytų vietų. Tiltai, estakados ir kitos konstrukcijos paliko neišdildomą įspūdį ir norą čia apsilankyti dar kartelį. Apvaikščioti visą statybų perimetrą, užlipti ant visų konstrukcijų, pavaikščioti nebaigtomis statyti estakadomis. Tikiuosi, vieną dieną galėsiu tai padaryti.

Šaltiniai:

Socialiniai tinklai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *