Daugybė traukinių


Šią ramią trečiadienio popietę skirsime mano mėgstamiausiai industrijos šakai – geležinkeliams ir jų infrastruktūrai. Traukiniams esu neabejingas nuo seniai – kiek save pamenu, visada mėgdavau vaikščioti bėgiais, patiko nuo pabėgių sklindantis kreozoto kvapas, patiko dundančių traukinių garsas, demonstruojantis plačias žmonijos galimybes ir technologinius pasiekimus. Stebint pro šalį bildantį sąstatą, jaučiant žemės vibravimą po kojomis, gamtos trapumą suvoki kaip niekada akivaizdžiai. Bet straipsnis ne apie tai.

Straipsnis apie remonto gamyklą, kurią neseniai pavyko apžiūrėti, vienos iš paskutinių kelionių į Latviją metu. Gamykla mus traukė jau nuo seno – dar užpraeitais metais, šukuodami žemėlapį galvojome, kad būtų neprošal link jos pavažiuoti ir vietoje įvertint situaciją. Tiesa, galimybės ne visada leidžia laiku įgyvendinti visus turimus planus – ištaikyti tinkamą metų laiką ir orą, važiuojant dideliais atstumais, yra pakankamai sudėtinga.

Gamykla saugoma – įspėju visus, norinčius važiuoti, iš anksto – visa teritorija kaip ant delno matosi iš sargybinių bokštelių, darbuotojų gi pilna net ir pamainai pasibaigus. Bet mes sėkmingai suradome kelią į vidų, keliaudami tyliai, slapstydamiesi tarp traukinių. Prie operacijos sėkmės, greičiausiai, prisidėjo ir tam tinkamas oras – žvarbi ir lietinga diena vertė sargus užsidaryti sarginėse ir ne taip atidžiai stebėti teritoriją. Tai davė mums šansą apžiūrėti ir „ant greitos rankos“ fotografijose įamžinti vieną įdomiausių šio sezono vietų.

Traukiniai

Priėjimas prie traukinių – per remonto gamyklos teritoriją, pro pat perimetrą stebintį apsaugos bokštelį.

Gamyklos teritorija

Gamyklos teritorija

Arčiausiai išvažiavimo stovintys traukiniai – jau sutvarkyti

Traukiniai

Kairėje – aptarnavimo traukinys TEM2, vadinamas „manevriniu“, galintis 10 parų dirbti pilnai autonomiškai. Į jo kabiną galima įlipti.

TEM2 kabina

Kabina

Prie pat TEM2 – klasikinis sovietinis šilumvežis 2ТЭ116. Šie šilumvežiai, pasižymėję savo puikiomis efektyvumo ir patikimumo charakteristikomis, yra sėkmingai naudojami iki šiol, postsovietinėje erdvėje ir ne tik. Čia matome atnaujintą ir naujai nudažytą tokį lokomotyvą.

TEM2 ir sutvarkyto 2ТЭ116 šilumvežio priekis

2ТЭ116 šilumvežis

Tarp traukinių galima pasislėpti

Tarp traukinių

Ant lokomotyvo šono – lentelė su charakteristikomis

Lentelė

Dešinėje nuo atnaujinto 2ТЭ116 – panašus šilumvežis, tik išardytas tvarkymui.

Ardomas lokomotyvas

Ardomas šilumvežis

Iš šono

Traukiniai

Į ardomą lokomotyvą galima įlipti. Viduje – tuščia, beveik nieko įdomaus – tik ant grindų išmėtytos smulkesnės variklio detalės.

Įlipimas

Įlipimas

Metalo laužas viduje

Lokomotyvo viduje

Čia – išardyto dyzelinio variklio vieta

Variklio vieta

Per kabinos langą matosi gamyklos teritorija

Gamykla

O čia – sutvarkytas lokomotyvas, per šoninį langelį

Sutvarkytas lokomotyvas

Variklio vieta iš kitos pusės

Variklis

Išlipimas iš šilumvežio

Išlipmas

Prie išardyto šilumvežio – platforma su važiuoklės dalimis

Platforma

Važiuoklė

Važiuoklė

Gražus raudonas lokomotyvas iš kitos pusės

Lokomotyvas

Už išardyto šilumvežio – vagonai

Vagonai

Šie vagonai – ruošiami tvarkymui

Vagonai

Į kitą pusę

Vagonai

Vagonų sujungimas

Sujungimas

Įdomiausia dalis – teritorijoje stovintys dar tik pradėti tvarkyti šilumvežiai. Tipas toks pats kaip ir išardyto – ТЭ10. Kelis iš jų galima apžiūrėti iš vidaus.

Lokomotyvo viduje

Viduje

Didžiulis dyzelinis variklis

Dyzelinis variklis

Cilindrai ir žarnelės iš arčiau

Cilindras ir žarnelės

Nedidelis koridorius veda į kitą šilumvežio sekciją

Koridorius

Iš jos galima patekti į kabiną.

Kabina

Kabina

Iš arčiau

Kabina

Čia sėdi mašinistas

Mašinisto vieta

Mašinisto pultas, visame gražume

Pultas

Internete galima rasti nemažai mokomųjų video, šie traukiniai valdomi. Nors jie visi naudoja ne realius traukinius, o simuliatorius, jų pilnai užtenka tam, kad daugiau mažiau suprasti, ką kokia svirtelė čia daro. Iš visų mokomųjų video išrinkau patį trumpiausią ir įdomiausią, tiesa, be techninių komentarų.

Mokomasis video

Iš šio video galima bent minimaliai suprasti, ką kokia svirtis čia daro – galbūt net pakartoti šilumvežio užkūrimo procedūrą pavyktų. Jei jums techninių detalių neužtenka, siūlau peržiūrėti šį, tiesa, rusų kalba ir daug ilgesnį video – jų ten daugiau nei gana.

Per kabinos langus matosi likusieji gamyklos traukiniai

Traukiniai

Remonto cechas, kairėje

Cechas

Padėjėjo vieta

Padėjėjo vieta

Ardomas šilumvežis, per šoninį langą

Ardomas lokomotyvas

Paėjus toliau į teritoriją – dar daugiau traukinių.

Traukiniai

Traukiniai

Vagonai

Vagonai

Greta traukinių – dar vienas ardomas lokomotyvas.

Lokomotyvo viduje – dyzelinis variklis

Dyzelinis variklis

Kažkas panašaus į kuro siurblį

Siurblys

Filtras. Arba kažkas panašaus.

Filtras

Kita kabina – su Coca Cola’os akcentu

Kabina

Padėjėjo vieta

Padėjėjo vieta

Iš kabinos – Lietuvos geležinkelių traukinys

Lietuvos geležinkeliai

Prie kabinų – skydinės, su senų troleibusų duris primenančiomis durelėmis.

Skydinės

Skydinės

Dar viena skydinė

Skydinė

Dyzelinis variklis

Dyzelis

Keliausime į Estiją?

Estiškas traukinys

Pabaigai – nedidelis sraigtasparnis Mi-24a, surastas važiuojant iš gamyklos, labai netikėtoje vietoje. Sustoti ir apžiūrėti tikrai verta.

Sraigtasparnis iš šalies

Sraigtasparnis

Iš arčiau

Sraigtasparnis

Imitacinė raketa ir НУРС sistema

НУРС

НУРС iš arčiau

НУРС iš arčiau

Iš nugaros

Iš nugaros

Iš priekio

Kabina

Šaulio kabina

Šaulio kabina

Piloto kabina

Piloto kabina

Kulkosvaidžio likučiai

Kulkosvaidis

Tai tiek šiam kartui. Ar vertėjo važiuoti? Vertėjo. Šią gamyklą be jokių abejonių prisikiriu prie pačių įdomiausių šį sezoną lankytų vietų. Apleistų vietų daug, stogų – ne ką mažiau, tačiau retai kada pavyksta koją įkelti ten, kur yra kažkas tiek unikalaus. Duodu 10 balų.

Socialiniai tinklai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *