Savaitgalis Latvijoje

Žinia, kiekvienas pats pasirenka, kaip panaudoti savo laiką. Tik nuo paties žmogaus priklauso kaip praeis jo diena - vieni savaitgalius leis baruose, kur geriant tą patį, jau tūkstantį kartų ragautą alų, vėl kalbės nuvalkiotomis temomis su tokiais pačiais likimo draugais. Kiti gi bent pasistengs nuveikti ką nors turiningo, nematyto - keliaus, laipios ir darys kitus dalykus, į kuriuos visuomenė žiūrės geriausiu atveju nuolaidžiaujančia šypsena. Televizorius niekur nedingo, jis tik eilinį kartą transformavosi, pakeitė pavidalą, sustiprėjęs labiau nei bet kada. Didžiausia šios naujos televizijos auka - tie, kas nežiūri televizoriaus.

Su banalybe ir kasdienybe būtina kovoti - ši tezė turi būti raudona spalva išvesta bet kokios mąstančios būtybės dekaloge. Mano akimis - tai pasiekiama tik judėjimu pirmyn, noru sukurti ar pažinti kažką naujo. Ir nesvarbu, ar turint laisvo laiko trauksi sudarinėti Nemenčinės ryšių centro planą, ar braidysi Labanoro girios pelkėmis, ar, galbūt, sėdėsi ir dažysi savo dviratį - vartojimas bus pakeistas kūryba, apatija - iniciatyva, nuopolis - tobulėjimu ir judėjimu pirmyn. Kitaip tariant, tik kuriant ir tobulėjant tolstama nuo televizoriaus.

Nuo banalybės nusprendėme pabėgti ir mes, formuodami savaitgalio ekipažą iš rimtų keliauninkų. Kelionės tikslas buvo to vertas - didžiulis ryšių centras Latvijos miškuose, su tobulai išsilaikiusia įranga, plakatais bei kita autentika. Tokioms kelionėms neskaičiuoji pinigų, nežiūri oro prognozių - ar vėjas, ar lietus su šlabdriba - orai nebe kliūtis. Viskas pasidaro paprasta - važiuojam? Važiuojam. O visa kita - tik detalės.

Kelionę pradėjome nuo Daugpilio, užbaigėme Rygoje. Važiavome su nakvyne, tad valkatavimui laiko buvo per akis. Keli geri objektai - Daugpilio tvirtovė, Latvijos TSR civilinės gynybos štabas ir slaptas ryšių bunkeris - jau seniai aprašyti. Čia pasistengsiu parodyti tai, kas liko nepaminėta, pradedant nuo MVD dalinio netoli Rygos, į kurį trumpam užsukome. Jame - nieko per daug įdomaus, tik keli geriau bei prasčiau išsilaikę pastatai.

MVD dalinys atrodo taip

Čia - vienas iš garažų

Dešinėje matosi slėptuvė (tuščia)

Kareivinės

Virš įėjimo matosi išblukusi žvaigždė

Užrašai viduje, likę nuo sovietų

O čia - jau Daugpilis, kuriame netoli Dauguvos upės jau kurį laiką stovi nenaudojamas, apaugęs graffiti piešiniais, pamažu pūnantis ir ardomas laivas - barža. Ne tai, kad baisiai įspūdinga, bet verta užsukti, pravažiuojant pakeliui.

Laivas nuo keliuko

Laivas

Nesunku užsilipti ant denio

Ant denio

Kėlimo mechanizmų likučiai

Mechanizmas

O čia - dar viena slėptuvė, Daugpilio industriniame rajone. Ji įdomi tuo, kad praktiškai visą jos perimetrą pavyksta pervažiuoti su Google Street view. Iš virtualaus Google automobiliuko galima apžiūrėti visą buvusios elektros įrengimų gamyklos „Dauer-D“ teritoriją.

Nusileidimas

Viduje

Įėjimo hermetinės durys

Hermetinės durys

Ieškodami eilinio bunkerio užsukome į automobilių gamyklos RAF administracinį pastatą. Nors bunkeris buvo tuščias, kituose pastato aukštuose pavyko surasti įdomių dalykų.

Pavyzdžiui, didelio formato nuotraukų

Darbininkai prie staklių

Visokių plakatų

Dar vienas

Radome nemažai ir bylų

Jų čia - pilnos spintelės

Staklių aprašymas

Automobilio ZIL-MMZ-555 kapitalinio remonto aprašas

Ir dar daugiau sovietinių plakatų

O čia - dar viena gamykla, vėlgi, automobilių RAF, tik jau iš kito miesto. Čia, nepaisant griaunamo pagrindinio cecho, galima buvo pasivaikščioti mažesniame ceche, teritorijos pakraštyje.

Cechas atrodo taip

Visur - skydinės, įrangos likučiai...

Kai kas - praardyta

Daugiau

O čia - dar sveikas prietaisas

Dar viena skydinė

Antrame aukšte - daugiau patalpų

Plakatų

Kažin ar gazirofkės aparatas dar veiktų?

Daugiau skydinių

Užpilti vandeniu įrengimai, rūsyje

Plakatas

Nakvynės vietą pasirinkome originalią - apleistą namelio, greičiausiai, buvusios pirtelės, palėpę, į kurią įlipti buvo ne taip paprasta - remiantis kojomis į šonuose išsikišančius rąstus. Vieta ideali - aplinkui nei gyvos dvasios, greta - apleisti slidininkų bazės įrengimai.

Namelis, kurio palėpėje trumpam apsigyvenom

Dujiniu primusu šildoma vakarienė

Greta namelio - didelis keltuvų ir platformų tinklas

Aikštelės viršuje - erdvi platforma

Iš viršaus mūsų automobilis ir namelis atrodo kaip žaisliniai

Puiki panorama į kalnuotą Latvijos reljefą

Įspūdinga apgriuvusi bažnyčia mus pasitiko netikėtai, keliaujant pro šalį kalnuotais Latvijos žvyrkeliais. Nusprendėme išlipti ir apsižvalgyti.

Bažnyčia atrodo taip

Vaizdas iš šono

Viduje - griuvėsiai

Vienas iš nedaugelio išlikusių balkonų

Altoriaus vieta

Supuvusiais laiptais galima užlipti į bokštą, prie varpo

O čia - šimtai dėžių su perdirbimui skirtomis dujokaukėmis, Rygoje

Yra GP-4-kų

GP-5

Tokios dėžutės

Pabaigai - 16-os aukštų namo stogas, ant kurio užsilipome pavažinėję po Daugpilio industrinę teritoriją, pašlapinus anticheminius kostiumus užsemtame forte - bastione ir iki soties prisivaikščiojus Daugpilio tvirtovėje.

Gyvenamasis namas ir didelė gamykla

Prospektas

Miegamasis rajonas

Automobilis - Ryga, Jelgava, Bauska, Panevėžys, Vilnius. Kelionė pasibaigė, liko tik daug teigiamų įspūdžių, kelios atminties kortelės nuotraukų ir jausmas, kad savaitgalis buvo išnaudotas turiningai. Iki kitų kartų!

Daugiau straipsnių

Komentarai

1. Vytenis parašė:

Žiauriai patiko skaitynėt, žiūrinėt nuo sovietmečiu dvelkiančius radinius, netradiciška ekskursija.

2. neworld parašė:

Puiki įžanga 🙂

3. Renatorius parašė:

o kur yra ta suirusi baznytele su varpu? Kokiame rajone? Renatas@melesta.lt gal galit parasyti i si adresa