Slėptuvė ir daug senos technikos


Realiai, ši vieta nėra labai sunkiai pasiekiama – ne Kijevas ar Maskva, o sąlyginai netoli Vilniaus. Čia, po gamykla – viena iš didžiausių gamyklų mieste – slepiasi nereali erdvė, kur sovietiniai plakatai bei partiniai lozungai konstrastuoja su senoviniais automobiliais. Tarp šių automobilių – vintažiniai sovietinės produkcijos gaminiai – Москвич 400, М-20 „Победа“ bei reprezentacinis automobilis ГАЗ-13 „Чайка“. Žodžiu, ne slėptuvė, o tikrų tikriausias muziejus, kuriame galima laisvai pasivaikščioti.

Štai kaip jums tokia erdvė?

Slėptuvė su technika

БРДМ-2, jeigu ką – Бронированная Разведывательно-Дозорная Машина

Apleistas БРДМ-2

O čia – toks pats БРДМ-2, tik sveikutėlis

БРДМ-2

Užlipus ant viršaus

Ant viršaus

Vairuotojo vieta

Vairuotojo vieta

Ginklo optika

Optika

Sovietinių plakatų fone – vintažinė technika

Apleista senovinė technika

Москвич 400 ir ГАЗ 11-73

Apleista senovinė technika

ГАЗ 11-73 priekis

Apleista senovinė technika

Čia – ГАЗ М1, arba kažkas labai panašaus

Apleistas ГАЗ М1

Praardytas automobilio variklis

Apleistas ГАЗ М1

Slėptuvės pagrindinėje patalpoje – pilnai sukomplektuotas АЦ-40 – ant ЗИЛ-131 platformos sukonstruotas gaisrinės automobilis. Mašina buvo gaminama nuo 1970 iki 1984-tų, talpindavo 7 žmones, vandens cisterną, siurblius, bei kitą įrangą gaisro gesinimui.

АЦ-40 gaisrinė

Apleistas gaisrinės automobilis

Yra visa įranga

Automobilio įranga

Siurbliai, šlangos – pilna komplektacija

Siurbliai ir šlangos

Čia – ГАЗ-М-20 „Победа“

ГАЗ-М-20 Победа

Iš pradžių mašina turėjo vadintis „Родина“, bet pavadinimas užkliuvo Stalinui (legenda)

ГАЗ-М-20 Победа

Nuo 1946-tųjų iki 1958-tų jų buvo prigaminta daugiau nei 241 tūkst.

ГАЗ-М-20 Победа

Žiūrint iš priekio

ГАЗ-М-20 Победа

37-41 Kw galios variklis mašiną iki 100 km/h įbėgdindavo per 46 sekundes

ГАЗ-М-20 Победа

Be to, „Победа“ suvalgydavo 11-15L/100km, važiuojant ramiai, palaikant pastovų greitį

ГАЗ-М-20 Победа

Fone matosi Рафик’as

ГАЗ-М-20 Победа

Prie pat štabo, nuošaliau nuo visų – tvarkomas, o gal jau ardomas, reprezentacinis sovietų valdžios automobilis ГАЗ-13 „Чайка“. Gamintas Žemutiniame Naugarde, 1959-1981-tais, sovietmečiu jis buvo laikomas didžiausiu valdžios ir įtakos simboliu.

Чайка

Чайка

Jomis važinėjo tik aukščiausio lygio sovietų nomenklatūra

Чайка

Taip atrodė vairuotojo vieta

Чайка - vairuotojo vieta

Pavaikščiojus tarp automobilių pagrindinėje slėptuvės patalpoje, apžiūrėkime vadavietę, mokomąją klasę bei ten išlikusius plakatus. Slėptuvės būklė, bendrai, labai gera – niekas čia neišnešta, patalpose netgi galima įsijungti šviesą.

Mokomoji dalis

Mokomoji dalis

Žemėlapius plakatuose teko užmaskuoti

Plakatai

Пункт ГО ir slėptuvės planas

Slėptuvės planas

Vadavietė

Vadavietė

Valdymo pultas, joje

Valdymo pultas

Greta pulto – visokia ryšio įranga

Ryšio įranga

Dar vienas prietaisas

Prietaisas

O čia – puikiai išsilaikiusi mokomoji klasė

Mokomoji klasė

Ant stalo – užtušuoti telefonų numeriai

Staliukas ir telefonai

Dujokaukių ir kitos įrangos sandėlys

Įrangos sandėlys

Dar daugiau plakatų

Plakatai

Ventiliacija, pabaigai

Ventiliacija

Hermetinės durys

Hermetinės durys

Šiam kartui tiek. Ačiū už dėmesį!

  • Slėptuvės nuotraukos gautos anoniminiu laišku
Socialiniai tinklai:

Daugiau straipsnių

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *