Truputis Gruzijos - Tbilisis, Kutaisis, Čiatura


Čia bus baigiamoji Abchazijos kelionės dalis, kuri iš dalies bus jau matyta projekto Facebook sekėjams. Kalbėsime apie kelias dienas Gruzijoje, kur atsidūrėme praeitos kelionės į Abchaziją metu, jau kirtus Abchazijos sieną. Iš principo, objektų iš Gruzijos nebus daug - besiruošiant kelionei laiko Gruzijai beveik neliko. O reikalus apsunkino dar ir tai, kad neturėjome transporto, plius, orai pasitaikė ne iš geriausių.

Beveik 10 valandų mikriuke, kur nėra kur ištiesti kojų ir visą kelionę grojantis rusiškas popsas - taip galima apibūdingi kelionės dalį nuo Abchazijos sienos iki Tbilisio. Tbilisyje praleidome kelias dienas, per kurias suspėjome susitikti su vietiniais digeriais, plius savarankiškai patikrinti keletą vietų. Objektų Tbilisyje nebuvo daug - pora tuščių slėptuvių, dar kažkokios nelabai įdomios ir neįspūdingos vietos. Nors, aišku, pasiruošus nuodugniau, Tbilisyje būtų galima nuveikti labai daug - stogai, metro bei apleista technika.

Ko gero, įdomiausia Tbilisio dalis - užkonservuota vienos iš metro linijų statyba, į kurią nuėjome su vietiniais žmonėmis. Ji nėra labai didelė ir ilga - gal tik keli šimtai metrų, su šuliniu, labai panašiu į matytą nebaigtoje statyti vadavietėje Kijeve. Sutrūnijusiomis medinėmis kopėčiomis nusileidus žemyn, patenkame prie tunelių ir kasimo mašinų. Dalyje jų - jau išpiltas betonas, dalis - labiau primena šachtas ar kasyklas.

Tuneliai - tokie

Arba taip

Didžiulė šachta į viršų

Vietomis pasitaiko vagonetės bei panaši statybinė įranga

Išsišakojimas

Skydinė

Palikta statybinė technika

Vietomis - šachtos dar vos tik spėtos iškasti, dėl to, dar nėra sutvirtintos betonu. Tokiose vietose viskas primena olas arba B5 Richard - požeminę vokiečių tankų variklių gamyklą.

Štai taip atrodo nesutvirtinta dalis

Čia - tunelių betonavimo mašina

Du buliai, susikabinę ragais

Po jos lieka toks gražus tunelis

Prie vienos iš mašinų - nusifotografavome su vietiniais draugais

Grįžtant atgal - dar daugiau vežimėlių

Praleidus Tbilisyje keletą dienų, nusprendėme užsukti į Gruzijos kalnų miestelį Čiaturą, kuriame viešojo transporto funkcijas atlieka didžiulė lyninių keltuvų sistema. Miestelis, dar nenupopsėjęs ir nelabai lankomas turistų, mus pasitiko nelabai svetinga publika ir po naktį siautusios pūgos užpustytais keliais. Keltuvai, kurių didžioji dalis - labai nekokios būklės, aprūdiję ir netvarkyti nuo pat 60-tųjų, nuo miestelio centro kilo į kitas miestelio dalis, išsidėsčiusias ant kalvų. Dalis jų - nemokami, skirti greta dirbančių šachtų darbuotojams, o dalyje reikia pirkti bilietą, kaip kokiame troleibuse. Atvykę į miestą rytiniu traukiniu, turėjome vos pora valandų, iki miestą užkliumpant naujam iš vakarų atėjusiam sniego frontui.

Į kalnus kyla tokie keltuvai

Lynas eina aukštyn, ant kalvų

Iš čia keltuvas valdomas, viršuje

Atvažiuoja keltuvas

Nuo čia visa Čiatura - kaip ant delno

Nerealūs vaizdai

Arba taip

Manau, mums nerealiai pasisekė, dėl orų

Pradėjus snigti nei iš keltuvų, nei nuo kalnų, nebesimatė nieko

Štai tokia Čiatura nuo kalnų

Dėl tokio vaizdo verta pabraidyti sniege ir sušlapti kojas

Kolegos

Iš vakarų artėjant naujam sniego frontui, leidomės žemyn

Apačioje - keltuvų stotis

Toks streetartas

Kabina, mačiusi jei ir ne Staliną, tai bent jau Chruščiovą

Telefonas viduje - dar naudojamas

Kilti į viršų - labai nejauku

Pakilus, kabina viršuje

Miestą užnešė nauja sniego banga - vėl nieko nebesimato

O pabaigai bus dar keli apleisti traukiniai, kurių pilna tiek Kutaisyje, tiek Tbilisyje - ne vien Abchazijoje. Tačiau, mes jų daug nelankėme - tik truputį pasivaikščiojome paskutinę kelionės dieną, tiesiai po Čiaturos, prieš jau išvažiuojant į oro uostą.

Štai toks geležinkelis

Apleisti traukiniai

Paskendęs pusnyse

Kabinos

Vagonas

Technikos kapinynas, kurio nepavyko paimti, pabaigai

Štai tokia nedidelė Gruzijos dalis. Čia, tikriausiai, sekančią žiemą sugrįšiu.

Socialiniai tinklai:

Daugiau straipsnių

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *