Daugybė traukinių


Šią ramią trečiadienio popietę skirsime mano mėgstamiausiai industrijos šakai - geležinkeliams ir jų infrastruktūrai. Traukiniams esu neabejingas nuo seniai - kiek save pamenu, visada mėgdavau vaikščioti bėgiais, patiko nuo pabėgių sklindantis kreozoto kvapas, patiko dundančių traukinių garsas, demonstruojantis plačias žmonijos galimybes ir technologinius pasiekimus. Stebint pro šalį bildantį sąstatą, jaučiant žemės vibravimą po kojomis, gamtos trapumas pasidaro kaip niekada akivaizdus. Bet straipsnis ne apie tai.

Straipsnis apie remonto gamyklą, kurią neseniai pavyko apžiūrėti, vienos iš paskutinių kelionių į Latviją metu. Gamykla mus traukė jau nuo seno - dar užpraeitais metais, šukuodami žemėlapį galvojome, kad būtų neprošal link jos pavažiuoti ir vietoje įvertint situaciją. Tiesa, galimybės ne visada leidžia laiku įgyvendinti visus turimus planus - ištaikyti tinkamą metų laiką ir orą, važiuojant dideliais atstumais, yra pakankamai sudėtinga.

Įspėju visus, norinčius čia važiuoti - gamykla yra saugoma ir visai neblogai. Bet mes sėkmingai suradome kelią į vidų, keliaudami tyliai, slapstydamiesi tarp traukinių. Prie operacijos sėkmės, greičiausiai, prisidėjo ir tam tinkamas oras - žvarbi ir lietinga diena vertė sargus užsidaryti sarginėse ir ne taip atidžiai stebėti teritoriją. Tai davė mums šansą apžiūrėti ir "ant greitos rankos" fotografijose įamžinti vieną įdomiausių šio sezono vietų.

Gamyklos teritorija

Teritoria

Jau sutvarkyti traukiniai

Traukiniai

Kairėje - aptarnavimo traukinys TEM2, vadinamas "manevriniu"

TEM2 kabina

Prie pat TEM2 - klasikinis sovietinis šilumvežis 2ТЭ116. Šie šilumvežiai, pasižymėję savo puikiomis efektyvumo ir patikimumo charakteristikomis, yra sėkmingai naudojami iki šiol, postsovietinėje erdvėje ir ne tik. Čia matome atnaujintą ir naujai nudažytą tokį lokomotyvą.

TEM2 ir sutvarkyto 2ТЭ116 šilumvežio priekis

2ТЭ116 šilumvežis

Ant lokomotyvo šono - lentelė su charakteristikomis

Lentelė

Praėjimas tolyn

Traukiniai

Vienas iš ardomų lokomotyvų

Variklis

Per kabinos langą matosi gamyklos teritorija

Gamykla

O čia - sutvarkytas lokomotyvas, greta

Sutvarkytas lokomotyvas

Prie išardyto šilumvežio - platforma su važiuoklės dalimis

Platforma

Gražus raudonas lokomotyvas iš priekio atrodo taip

Lokomotyvas

Už išardyto šilumvežio - vagonai

Vagonai

Šie vagonai - ruošiami tvarkymui

Vagonai

Vagonų sujungimas

Sujungimas

Įdomiausia dalis - teritorijoje stovintys dar tik pradėti tvarkyti šilumvežiai. Tipas toks pats kaip ir išardyto - ТЭ10. Kelis iš jų galima apžiūrėti iš vidaus.

Lokomotyvo viduje

Viduje

Dyzelinis variklis

Cilindras ir žarnelės

Nedidelis koridorius veda į kitą šilumvežio sekciją

Koridorius

Iš jos galima patekti į kabiną

Kabina

Mašinisto kėdė

Mašinisto vieta

Internete galima rasti nemažai mokomųjų video, šie traukiniai valdomi. Nors jie visi naudoja ne realius traukinius, o simuliatorius, jų pilnai užtenka tam, kad daugiau mažiau suprasti, ką kokia svirtelė čia daro. Iš visų mokomųjų video išrinkau patį trumpiausią ir įdomiausią, tiesa, be techninių komentarų.

Mokomasis video

Iš šio video galima bent minimaliai suprasti, ką kokia svirtis čia daro - galbūt net pakartoti šilumvežio užkūrimo procedūrą pavyktų. Jei jums techninių detalių neužtenka, siūlau peržiūrėti šį, tiesa, rusų kalba ir daug ilgesnį video - jų ten daugiau nei gana.

Per kabinos langus matosi likusieji gamyklos traukiniai

Traukiniai

Remonto cechas, kairėje

Remonto cechas

Padėjėjo vieta

Padėjėjo vieta

Paėjus toliau į teritoriją - dar daugiau traukinių

Daugiau traukinių

Vagonų

Vagonai

Ardomų lokomotyvų

Ardomas šilumvežis

Dar vienas dyzelinis variklis

Variklis

Kažkas panašaus į kuro siurblį

Siurblys

Filtras. Arba kažkas panašaus.

Filtras

Kita kabina - su Coca Cola'os akcentu

Kabina

Iš čia matosi Lietuvos geležinkelių traukinys

Lietuvos geležinkeliai

Prie kabinų - skydinės

Skydinė

Pabaigai - nedidelis sraigtasparnis Mi-24a, surastas važiuojant iš gamyklos, labai netikėtoje vietoje. Sustoti ir apžiūrėti tikrai verta.

Sraigtasparnis

Sraigtasparnis

Iš nugaros

Sraigtasparnis

Žiūrint iš priekio

Sraigtasparnis

Ant sparnų - imitacinės raketos bei sistema НУРС

НУРС

Kulkosvaidžio liekanos

Kulkosvaidžio liekanos

Šaulio kabina

Kabina

Kolega

Kolega

Tai tiek šiam kartui. Ar vertėjo važiuoti? Vertėjo. Šią gamyklą be jokių abejonių prisikiriu prie pačių įdomiausių šį sezoną lankytų vietų. Apleistų vietų daug, stogų - ne ką mažiau, tačiau retai kada pavyksta koją įkelti ten, kur yra kažkas tiek unikalaus. Duodu 10 balų.

Daugiau straipsnių

Komentarai

  1. VladD parašė:

    Как же так. Я там недавно был, точнее рядом с эти местом. И там охранник сидит в той вышке на начальной фотографии.

  2. Konduktorius parašė:

    Na, kaip visada, super straipsnis! Man irgi be galo patinka traukiniai, tai šis straipsnis man kaip tik!

  3. kliurk parašė:

    O kaip su patekimu į teritorija? Daug problemu buvo? 🙂 Mes lavbai norėtume nuvykti, pasižvalgyt.. Bet jei nepavyks patekti... tai... liudna...

  4. traukiniais parašė:

    nebuvau girdėjęs apie šią vietą, būtinai reikės pasidomėti, man taip pat nesvetima ši tema, dėkui straipsnio autoriui

  5. explorintojas rajono parašė:

    jeigu įdomu kas ten per svirtis tos raudonos tai ten stabdžiu čiaupai o tas juodas greičio vairas galima taip pasakyti

Komentuoti: VladD Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *