Šiandienai turiu jums dar vieną vietą - vilniečiams gerai pažįstamo Vilniaus taksi parko jaunesnįjį brolį iš laikinosios sostinės, po kurį negalima vaikščioti be lengvo dejavu - tiek savo architektūra jis panašus į mūsų Naujininkų pažibą. Tačiau, jo patalpos nebuvo naudotos dažasvydžiui, kaip pas mus, dėl ko, čia dar išliko užrašai, plakatai bei panaši autentika.
Taksi Kauno mieste istorija prasideda 1956-tais metais, kada tuo metu už keleivių pervežimą Kaune atsakinga įmonė "Kauno autobusų – taksimotorų parkas" buvo padalinta į dvi savarankiškas įmones - Kauno autobusų bei taksi parkus. Tuomet naujas taksi parkas buvo sąlyginai nedidelis - teturėjo 120 automobilių, kuriuos aptarnavo apie 300 vairuotojų, mašinas saugant po atviru dangumi. Vėliau jis pradėjo sparčiai plėstis - per artimiausią dešimtmetį automobilių skaičius išaugo iki 346, per parą jos nuvažiuodavo ~70 tūkst. kilometrų. Kadangi kauniečių taksi poreikiai vis didėjo, 1975-tais metais, Nemuno ir Neries santakoje, prasidėjo naujo komplekso, suprojektuoto pagal K. Vyto ir inž. V. Poškienės projektą, statybos.
Taksi parkas sovietmečiu
Naująjį kompleksą, pabaigtą 1978-tais, sudarė administracinis pastatas, plovykla, remonto cechas, degalinė, dispečerinė, slėptuvė bei didžiulis septynaukštis garažas, apie kurį šiandien ir pakalbėsime. Iš viso virš 3 mln rublių kainavusiame komplekse dirbo 1800 žmonių, iš kurių 1200 buvo taksi vairuotojai. 1981-ais metais, švenčiant taksi parko 25-erių metų sukaktį, čia jau vien lengvųjų taksi automobilių buvo daugiau nei 600, taipogi, buvo 23 autobusai-taksi RAF "Latvija", aptarnavę keturis maršrutus. Tuo metu per parą taksi vairuotojų paslaugomis pasinaudodavo daugiau kaip 51 tūkst. žmonių, o per metus - apie 18 milijonų.
Įdomiausia taksi parko dalis - dvi didžiulės, spiralės formos estakados, kuriomis galėjo vienu metu kilti arba leistis du automobiliai. Skirtingai nei taksi parke Vilniuje, čia jos vedė iki pat viršaus ir garažo stogo. Antrasis pagal įdomumą dalykas - civilinės gynybos kabinetas, kuriame buvo įrengta mokomoji klasė. Įdomus niuansas, kad jis buvo įrengtas ne slėptuvėje, kaip įprasta, o paprastame kabinete - slėptuvė taksi komplekse buvo įrengta atokiau. Dabar taksi parko garažas - paliktas likimo valiai, tik apatiniuose aukštuose įsikūrusios kažkokios įmonės. Vandalai čia paliko išdaužytus langus, per kuriuos panorėjus galima įlipti vidun.
Dabar taksi parko vidus atrodo taip
Arba taip - pirmuose aukštuose
Čia tvarkingai stovėjo automobiliai
Priešgaisrinė sauga
Kiekviename aukšte yra po du išvažiavimus
Dar vienas
O čia - gražuolis serpantinas
Su kolega
Nedaug skiriasi nuo savo vilnietiško brolio
Apačioje
Platus kampas in action
Dėl to, kad čia nebuvo visokių dažasvydžių, autoservisų bei panašios veiklos, patalpos čia išsilaikė kiek geriau, nei Vilniuje. Čia pilna senų užrašų, lentelių bei panašios autentikos.
Dabar patalpos atrodo taip
Vietomis išliko vartai
Vietomis - seni užrašai
Išvažiavimas
Pasigrožėkime taksi parko komjaunimu
Maršrutinio taksi lentelė
Smulkesniuose kambariukuose galima rasti visokių įdomybių - nuo senų darbuotojų pažymėjimų iki civilinės gynybos plakatų. Ypač jų daug susikaupė civilinės gynybos mokomojoje klasėje, netikėtai įrengtoje ne slėptuvėje, o paprastame kambaryje.
Štai čia - kažkoks piešinys
Darbuotojo pažymėjimas
Kauno taksi
O čia - minėtoji civilinės gynybos klasė
Taip skelbia užrašas ant kabineto durų
Ši klasė puikuosis vienoje iš senų nuotraukų, kurią vėliau suradome
Civilinės gynybos stendai
Dokumentacija
Daugiau plakatų ant žemės
Teritorijos schema
Užsidegęs užskaitmeninau visas rastas senas nuotraukas - gavosi tokia galerija
Greta - mokomoji klasė
Kelio ženklai
Visur - išardyta įranga
Visi stalai užkrauti detalėmis
Elektronika
Ant sienos
Dalis kitų patalpų - paverstos sandėliais
Arba taip
Visokios bylos
Kažkokios smulkios detalės
O čia - jau viskas supuvę
Konstrukcijos
Kažkas pamiršo ištuštinti šiukšlių vamzdį
Paskutinis dalykas, kas mus gali sudominti - taksi parko stogas
Serpantinas veda iki pat viršaus
Išvažiavimas ant stogo - per tokius vartus
Apvali kepurė ant stogo
Per čia išeina ant stogo laiptinė
Kažkuo primena šiltnamį
Tokie vaizdai nuo viršaus
Industriniai rajonai
Ačiū už dėmesį.
Būtų smagu matyti koordinates 🙂
Įdomų kurioje Kauno vietoje čia yra
Aš žinau kurioje vietoje šitas pastatas yra bet neisivaizduoju kaip ten ieiti, nes visos durys kiek mačiau iš lauko uždarytos o apačioje isikūrusios kitos kompanijos ir aplinkui pastata kitos isikūrusios, jeigu būtu galima sužinot kaip ten ieiti būtu labai gerai.
Kaip nežinoti kur jis randasi Kaune. Kauniečiai jūs Kauniečiai... 🙁 Liūdna, kai šiuolaikiniai žmonės, kurie gimę ir visą laiką pragyvenę nežino... Pat tikrai ne vietinis esu, bet tiesiog jo nepastebėti tikrai yra nuodėmė
Gal kas žinot kaip ten patekt? Nes nemačiau tokių vietų. Jeigu žinot prašau parašyti. Kur yra pastatas žinau
kur gi tas pastatas?
atsiustum kordinates?
Galyt bandyt per langus lipt, yra atidarytas vienas i pilies pusę, yra ir padauoyta langų kai kur, bet nerizikuočiau būt prigautas nes kameros, žmonės apsauga.
Kiek suprantu, pastatas pradėtas griauti, nes kai nuvykome ten darbo dieną, iš pastato vidaus buvo kraunami įvairūs daiktai į sunkvežimį. Gaila, kad taip ir nespėjau aplankyt jo iš vidaus 🙁
Pastatas valomas, nemažai eksponatų ištraukiau iš konteinerio kieme.
Ech, jaučiu bus kaip su Liepkalnio techniniu - stalkeriai visą likusią autentiką ištampys...
Tik šiandien čia buvau, (nesitikėjau, jog išvis bus galima pakliuti) daiktų iš sandeliavimo žymiai mažiau. Pirmi tris aukštai jau nuomojami auto saugojimui ir remontui, yra ir įdomiu bolidų. Bet pamatyti be apdulkėjusiu bolidų vistiek yra ką, patiko 🙂
Kaip patekai?
Sveiki! Gal galetumete pasakyti, kur yra sis pastatas? Buciau labai dekinga