Pirmą kartą atvykus į Kijevą įspūdį palieka ne vien žmonių, bet ir automobilių gatvėse skaičius. Net sunku įsivaizduoti, kaip keturių eismo juostų pločio gatvės gali būti taip lengvai užkištos paprastą dieną, ir net ne piko valandomis. Prisižiūrėjus tokių vaizdų Kijevo keliuose vilniečių keiksmai dėl valdžios aplaidumo ir dėl eismo juostų skyrimo vien viešajam transportui sukeltų kamščių, nenorom kelia šypseną. Sveiki atvykę į suaugusių pasaulį.
Augantis automobilių srautas Kijevui visada buvo opi problema, ypač po Sovietų Sąjungos žlugimo. Metro, aptarnaujantis tik dalį Kijevo rajonų, padėdavo tik iš dalies. Dėl to, 1987 metais, plečiant Kijevo viešojo transporto sistemą buvo suprojektuota nauja jo dalis - Подо́льский мостово́й перехо́д - tiltų sistema, turėjusi sujungti Подол rajoną su kairiame Dnepro krante esančiu rajonu Воскресенка (iš ten ir kildinamas šio projekto pavadinimas). Jis turėjo išspręsti opią problemą Радужный, Воскресенка ir Троещина rajonų gyventojams, kurių jau 1990 metais gyveno virš pusės milijono, neturintiems patogaus susisiekimo su kitais Kijevo rajonais. Naujoji 7 kilometrų ilgio tiltų ir estakadų sistema turėjo padidinti Kijevo tiltų automobilių pralaidumą ir leisti nutiesti naują Metro liniją į Воскресенка ir Троещина, užtikrinant šių rajonų gyventojams patogų viešąjį transportą.
Projektas buvo sudarytas iš trijų tiltų ir juos jungiančių estakadų. Viršutinės estakadų dalys, 6 eismo juostų pločio, buvo skirtos automobilių eismui. Apatinėje dalyje turėjo važinėti naujos Подольско-Вигуровская metro linijos traukiniai. Papildomam miestelėnų patogumui linijos estakadose turėjo būti įrengtos trys mmetro stotys - Судостроительная, Труханов остров и Залив Десёнка. Tačiau, nors tiltų sistema buvo pradėta statyti dar 1993 metais, sunkmetį išgyvenanti šalis statybų tęsti nebegalėjo beveik dešimtmetį. Tikrosios statybos prasidėjo tik 2003 metais, bet ir tai intensyviai vyko tik pora metų - prasidėjo problemos su finansavimu, su žemės, reikalingos estakadų statyboms išpirkinėjimu iš privačių savininkų. Projekto baigimo data buvo vis atidedama ir atidedama, nors statybos pamažu tebevyko.
2010 metais finansavimas buvo sutvarkytas, ir projekto statybos pagaliau apčiuopiamai pajudėjo pirmyn. Per šiuos metus buvo pabaigtos estakados per Труханов salą, Рыбальский pusiasalį, pamažu pajudėjo arkinio tilto per Dneprą statybos. Taip vyko iki 2011-tų metų lapričio 18 dienos incidento, kai dėl mechanikų klaidos, keldamas vieną iš keturių likusių arkos dalių, plaukiojantis kranas apsivertė ir nukrito į Dneprą. Kartu su kranu į ledinį vandenį įkrito ir 8 krano darbuotojai, iš kurių penki išplaukė patys, o tris operatyviai išgelbėjo Ukrainos МЧС (Ukrainos nepaprastų situacijų ministerija) pareigūnai. Nors krisdamas į Dneprą kranas ir neužkliudė statomo tilto, pats jis reikalavo remonto - buvo pažeistas kairysis pontonas, krano keltuvas taip pat buvo stipriai apgadintas. Tuo incidentu pasibaigė statybos darbai.
Dabar šio grandiozinio projekto baigimo data atidėta neribotam laikui. Šis tiltas su jo estakadomis tapo urbanistų iš visos Europos traukos centru, viena žymiausių apleistų Kijevo vietų, kurioje vos ne kasdien vyksta fotografavimai ir filmavimai. Ir su tuo sunku nesutikti - projekto apimtys nepaliauja stebinti tiek atvykėlius, tiek vietinius Urban explorerius.
Kelionę pradėkime nuo dar vieno apleisto tilto, nuo kurio viršaus lengviausia įvertinti tiltų ir estakadų sistemos statybų maštabus. Jis, pagal planą, turi būti demontuotas jau greitai.
Dabar jis atrodo taip
Tiltas iš viršaus
Nuo viršaus atsiveria neblogas vaizdas į Kijevo rajoną Подол
Laivų statykla ir beveik baigta estakada per Рыбальский pusiasalį
Pažvelgus į įlankos pusę matosi jau pastatytos atramos
Estakada ir arkinis tiltas per Dneprą
Tilto atrama, viršuje
O čia - visa mūsų komanda, pozuojanti įlankos fone
Arkinis tiltas bus mūsų sekanti sustojimo vieta. Jį atvažiavusiems į Kijevą tiesiog privalu pamatyti. Kaip gerai išsireiškė kolega, iš šono jis primena didžiulio priešistorinio gyvūno griaučius - panašumas akivaizdus.
Arkinis tiltas per Dneprą
Prie jo - statoma estakada, be jokios apsaugos
Yra čia ir technikos
Nutrūko statyba
Estakada
Lipti į viršų reikia konstrukcijomis, prie šios arkos
O pats lipimo procesas atrodo taip
Metro traukiniams skirta sekcija - apačioje
Užlipus ant tilto viršaus
Nuo viršaus atsiveria geras vaizdas į tilto konstrukcijas
Arka iš apačios
Kitoje pusėje - dar neuždėta arka
Kolegos, ant jos
Vaizdas į Kijevo centrą
Ant viršuje įrengtos atramos - aikštelės galima užlipti
Tokia improvizuota aikštelė
Vaizdas iš šono
Dnepro fone
Žodžiu, viena įdomiausių kada nors lankytų vietų. Tiltai, estakados ir kitos konstrukcijos paliko norą čia apsilankyti vėl. Neabejoju, kad artimiausiu metu į Kijevą dar sugrįšiu.
Sekantį kartą vantais į Maskvos tiltą? 🙂
Galbūt 🙂
Neblogą ekskursiją apturėjot 🙂
Žiauriai smagi kelionė buvo 🙂 Dėkui autoriui už nuotraukas, kurias dar dabar karts nuo karto pasižiūriu. "Buitišką" kelionės aprašymą galima rasti mano tinklaraštyje - http://juozapas.lt/pozemiai-ir-tiltai-kijeve-2013... jeigu kam įdomu 🙂