Apleisti lėktuvai


Po Lenkijos kelionės ir nakvynės RWL, grįžome prie Lietuvos apleistų vietų. Pirmoji iš jų buvo surasta neseniai – nedidelis, bet įspūdingas apleistų lėktuvų kapinynas. Jame – keli apleisti vienmotoriai biplanai An-2, liaudyje labiau žinomi kaip „kukurūzininkas“. Šie lėktuvai, būdami pigūs, lengvi valdyti ir galintys pakilti ar nusileisti net ir paprastame lauke, Sovietų Sąjungoje buvo naudojami plačiai – tiek krovinių gabenimui, tiek kolūkio laukų purškimui.

Laikotarpiu, nuo 1947-tų tokių lėktuvų buvo prigaminta nemažai – daugiau nei 18 tūkst. vienetų. Pagal licenziją šiuos lėktuvus taip pat gamino Lenkija ir KLR, dėl to, šių lėktuvų išplito nemažai tiek tarp jų civilių, tiek kariuomenėse. Lėktuvai An-2, būdami nebrangūs, nereiklūs ir labai paprasti, puikiai tiko įvairiausioms užduotims atlikti. Tarp jų – keleivių vežimas, ekspedicijos, desantas, krovinių gabenimas bei nuošalių vietovių pasiekimas.

Šie lėktuvai, palikti nuošalioje vietoje miške, yra su numontuotais sparnais ir sustumti į krūvą. Iš visko panašu, kad čia jie stovi jau pakankamai ilgai – tikiuosi, po straipsnio jų nenusiaubs susidomėjusieji. Didžioji dalis jų – visiškai sveiki, nors kelios kabinos pamažu pradėtos ardyti. Iš principo, tai – geriausia, ką galima surasti iš apleistos technikos Baltijos šalyje, geresnės būklės technika bus nebent muziejuje.

Lėktuvai miške

Apleisti lėktuvai miške

Arba taip

Apleisti lėktuvai

Sustumti lėktuvų korpusai

Apleisti lėktuvai - korpusai

Viskas išsilaikę stebėtinai gerai

Apleisti lėktuvai - sraigtai

Masyvūs lėktuvų korpusai

Apleisti lėktuvai

Dalis lėktuvų – visiškai sveiki, kituose jų kabinos uždengtos polietilenine plėvele arba brezentu. Matomai, savininkai dar kartais čia užsuka, užkamšyti skyles, kad drėgmė nepatektų ant valdymo aparatūros.

Čia viskas uždangstyta

Apleistas lėktuvas

Arba taip

Apleistas lėktuvas

Matosi plėvelė ir brezentas

Apleistas lėktuvas - kabina

Bendrai, lėktuvų būklė – stebėtinai gera

Apleisti lėktuvai

Viskas tvarkinga

Apleisti lėktuvai

Kabina

Apleistas lėktuvas - kabina

Niekas nesuvandalinta, neaprašinėta

Apleistas lėktuvas - kabina

Užlipus ant sparno galima pažvelgti į kabiną

Apleistas lėktuvas - kabina

Viduje – beveik nepaliesta įranga

Apleistas lėktuvas - kabina

Čia yra visko – navigacijos, ryšių aparatūros

Apleistas lėktuvas - įranga

Pirmojo piloto vieta

Apleistas lėktuvas - piloto vieta

Šturvalas

Apleistas lėktuvas - šturvalas

Greičio reguliavimo svirtis

Apleistas lėktuvas - greičio reguliavimo svirtis

Lėktuvo vidus – užverstas daiktais

Apleistas lėktuvas - viduje

Panašu į sparnų detales

Apleistas lėktuvas - viduje

Troseliai nuo kabinos veda prie uodegos

Apleistas lėktuvas - mechanizmai

Iš lauko užrakintos lėktuvo durys

Apleistas lėktuvas - durys

Bet grįžkime į kabiną

Apleistas lėktuvas - kabina

Čia – dar viena, gretimame lėktuve

Apleistas lėktuvas - kabina

Taip ją mato pilotas

Apleistas lėktuvas - piloto vieta

Svarbiausias dalykas – šturvalas

Apleistas lėktuvas - šturvalas

Radio mazgas

Apleistas lėktuvas - radio mazgas

Vėjelis, pūtimui

Apleistas lėktuvas - vėjelis

Atkėlus vieno iš variklių dangtį, viename iš lėktuvų, galima iš arčiau apžiūrėti lėktuvo variklį. Į tokio tipo lėktuvus buvo dedami 735 kW galingumo agregatai, galintys pakelti į orą 1500 kg ir išspausti 236 km/h maksimalų greitį.

Pakeltas variklio dangtis

Apleistas lėktuvas - variklio dangtis

Variklis iš arčiau

Apleistas lėktuvas - variklis

Alyvos aušinimo prietaisas, po kabina

Apleistas lėktuvas - alyvos aušinimo prietaisas

Kolega prie kabinos, pozuoja

Apleistas lėktuvas - kolega

Paskutinis žvilgsnis į lėktuvus

Apleisti lėktuvai

Šiam kartui tiek, netrukus naujų apleistų vietų iš Lietuvos bus daugiau, po šios reikės peržiūrėti kažkada sudarytą apleistos technikos Baltijos šalyse dešimtuką. Labai gera vieta, visiems rekomenduoju aplankyti, nepridarant žalos savininkui.

Socialiniai tinklai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *