Savaitė prabėgo greitai ir įtemptai, tiek įtemptai, kad nelabai turėjau laiko nuotraukoms ir naujai medžiagai. Šiandien pagalvojau, kad laikas kažką parašyti į puslapį, į kurį seniai nieko nerašiau. Kadangi laiko turiu nedaug, nusprendžiau padaryti apžvalgą iš apleistos technikos Lietuvoje, kurios pastaruoju metu Lietuvoje buvo rasta itin daug. Dalis šios technikos buvo surasta visai neseniai, dalis - poros metų bėgyje, kitaip tariant, čia bus visko, be tvarkos.
Iš karto sakau - čia nekalbėsime apie vargšus apleistus АН-2, kuriuos dabar išsijuosę niokoja vandalai - ačiū nemokantiems laikyti liežuvį už dantų. Visiems, kurie prisidėjo prie jų viešinimo, rekomenduoju dar kartą perskaityti tekstą štai čia - gal ateičiai pasidarysite išvadas. Kalbėsime apie tas mažiau žinomas vietas, kurių dalis buvo rodyta Facebook'e, bet spėta pamiršti, tokių kaip apleisti vagonai bei mašinos Vilniaus apylinkėse, britų tankas Mk VIII Cromwell, apleista jachta iš Kauno, 1959-tų sportinė mašina "Facel Vega HK500", surasta viename iš Vilniaus garažų bei apleistas 1950-tųjų modelio L serijos garvežys.
Pradėsime nuo mažiau žinomų lėktuvų - Як-52, ne tai užkonservuotų, ne tai apleistų. Čia galima ginčytis, tačiau, man jie apleisti, t.y. - nenaudojami pagal paskirtį jau ne vienerius metus. Šie lėktuvai, dėl paprasto valdymo naudoti sportui arba mokomiesiems tikslams, buvo masiškai gaminti nuo 1979-tų iki 1998-tų metų. Dėl jų charakteristikų daugelyje šalių jie yra naudojami ir dabar - tiek sportinėms varžyboms, tiek mėgėjiškiems skrydžiams.
Štai tokie lėktuvai
Iš nugaros
Lėktuvo priekis
Kabina
Viduje - dar neišlaužyta piloto vieta
Iš kitos pusės ji uždengta tokiu audiniu
O čia - dar daugiau lėktuvų, iš kitos Lietuvos dalies. Čia bus visiems gerai žinomo "kukurūzninko" modifikacija. Ан-2П, skirtas gabenti žmonėms, sovietmečiu buvo dažnai naudojamas civilinėje aviacijoje.
Tokie lėktuvai
Arba taip
Matosi lėktuvo modelis
Iš kitos pusės jis atrodo taip
Ant šono - išblukęs užrašas "аэрофлот"
СССР ir užtušuotas borto numeris
Kabina
Taip tokios kabinos atrodo iš vidaus
Sovietų herbas su sparnais - аэрофлот ženkliukas
Pabaigus apžiūrinėti lėktuvus, kurių Lietuvoje nemažai, pasidairykime po kitokią paliktą techniką. Ar žinote, kad viename iš Vilniaus industrinių rajonų galima surasti apleistą Antrojo pasaulinio karo laikų anglų tanką Mk VIII Cromwell, gamintą nuo 1943 iki 1945-tų, aktyviai naudotą tiek britų, tiek sovietų kariuomenės?
Štai tokios tanko liekanos
Iš priekio
Susukti vikšrai, greta
Pažvelgus į tanko vidų
Viduje - nedaug išliko
Yra vairuotojo kėdė
Variklio likučiai
Ir dar kažkoks ventiliatorius
Štai tokia mašina - važiuojant pro šalį siūlau užsukti ir apžiūrėti
Iš tokios pat technikos, sutinkamos retai, galima prisiminti ir šią apleistą jachtą iš Kauno. Deja, jos viduje nieko per daug įspūdingo nėra, tik valdymo skydas ir kažkoks sąvartynas.
Jachta - pirmyn, į marias!
Iš priekio atrodo štai taip
Čia - įėjimas į vidų
Matosi kabina
Vairuotojo vieta
Prietaisų skydelis
Žodžiu - nieko įspūdingo
Kalbant apie apleistą techniką Lietuvoje, negalima nepaminėti geležinkelių. Žinia, tokio lokomotyvų kapinyno, kurį matėme Lenkijoje, pas mus nėra ir nebus, tačiau, mes irgi turime apleistų traukinių bei vagonų. Pradėsime nuo apleisto 1950-tų garvežio, serijos L - tikslesnio modelio, deja, nenustatysi. Sovietmečiu jų gamino sąlyginai nedaug, dėl to, vos ne kiekviena serija buvo skirtingos modifikacijos.
Dabar garvežys - trūnija lauke
Kaip galima nepastebėti raudoną žvaigždę?
Matosi užrašas "СССР"
Buvo dar ir numeris, bet jį teko užtušuoti
Gremėzdiškos geležinės konstrukcijos - gražiausia dalis
Didžiuliai ratai
Jų sujungimo detalės
Čia - užlipimas prie katilo, viršuje
Mašinisto kabinoje - niekas nepaliesta
Tiesiai
Prasideda prietaisai
Slėgio matuoklis
Įrėmintas 1966-tų metų įsakymas
Prie raudonos žvaigždės gerai tinka dar vienas traukinukas, tiksliau, manevrinis šilumvežis, randamas kažkur Žemaitijoje. Jis bus įdomus tuo, kad jame ant šono iki šiol puikuojasi sovietinis ženklas, ko Lietuvoje nedažnai pamatysi.
Manevrinis šilumvežis atrodo taip
Minėtas ženklas (tik numeris pakeistas kad būtų sunkiau surasti
Išardytas vidus
Mašinisto kėdė
Į temą apleistiems Lietuvos garvežiams būtina paminėti ir paliktą siauruką prie Joniškėlio. Tikriausiai, jis čia saugomas muziejiniais tikslais, tačiau, dabar jis toks nušiktas, kad jį galima drąsiai priskirti prie apleistų vietų.
Siaurukas
Priekis
Iš viršaus
Išpuvusi šilumvežio kabina
Didžiausias siaurojo geležinkelio mazgas - sako užrašai
Šilumvežio modelis, ant kabinos
Manevrinių šilumvežių Lietuvoje yra ir daugiau - kad ir keli šilumvežiai prie visiems gerai žinomos apleistos katilinės. Labai atmosferinga pamiršta vieta.
Štai taip dabar atrodo vienas iš jų
Kabinoje
Netoli jo - dar vienas apleistas šiluminvežis
Jo kabina atrodo štai taip
Į temą traukiniams - apleisti vagonai, Vilniaus rajone
Tiesiog - palikti viduryje lauko keli vagonai
Yra vagonas kroviniams
Yra kažkokios cisternos
Vagonų viduje - nieko įdomaus
Išpuvusios grindys
Užlipus ant cisternos
Užbaigdami apžvalgą sugrįžkime namo, į Vilnių, apžiūrėti apleistų automobilių. Tokių automobilių yra labai daug - čia nusprendžiau parodyti tik tuos, kurie kažkuo ypatingi. Štai čia, tarkime, gaisrinės automobilis АЦ-40, sukurtas ant sunkvežimio ЗИЛ 130 bazės. Jis, niekam netrukdydamas, paliktas Paneriuose - viename iš atokių Vilniaus industrinių rajonų.
Gaisrinė iš priekio
Iš nugaros
O čia - paliktos "Volgos" Naujojoje Vilnioje
Čia - vamzdžių klojimo mašinos, taipogi kažkur Vilniaus rajone
Šitos buvo gamintos Čeliabinsko traktorių gamykloje
Arba taip
Seniausia iš jų - gaminta 1963-iais metais
Kabina
Gamyklos logotipas
Finalui - pati gražiausia vieta, 1959-tų sportinė mašina "Facel Vega HK500"
Ji buvo paliktas viename Vilniaus garažų
Papildyta 2018.10.01 - apleisti automobiliai
Šiuos automobilius radome viename iš Lietuvos regionų, atokioje vietoje. Pagal gandus čia turėjo būti kuriamas privatus muziejus, nors, jokių darbų čia nevyksta.
Technika atrodo taip
Arba taip
Jos čia daug
Dar daugiau
Ir dar daugiau
Čia yra kaip gaisrinių mašinų
Daugiau
Taip ir autobusų ar karinių mašinų
Karinės mašinos
Užsienietiška
Viduje
Chaki spalva
Šie ГАЗ'ai buvo skirti kabinti troleibusų laidams
O čia - daugiau sunkvežimių
Techninė pagalba
Dalis technikos dar paslėpta garažuose
Priklausė LT kariuomenei
Toks technikos "muziejus"
Netoli galima rasti dar tokį gražuolį
Iš kitos pusės
Iš galo
Papildyta 2020.04.23 - paliktos gaisrinės
Viename Vilniaus industriniame rajone galima rasti paliktų senų gaisrinių, kurios atrodo kaip niekada fotogeniškai. Jos paliktos teritorijos pakraštyje, prie pat miškelio.
Štai taip jos dabar atrodo
Širvintos ir Vilnius
Kitoje keliuko pusėje - dar daugiau mašinų
Senas sovietinis Zil'as
Su kranu
Daugiau mašinų
Ir dar daugiau
Ignalina, pabaigai
Papildyta 2021.04.26 - apleisti sklandytuvai
Kažkur Lietuvos glūdumoje, nieko neišsiskiriančiame paprastame apleistame garaže, galima rasti šiuos du gražuolius sklandytuvus. Greta jų - išardyti sparnai.
Sklandytuvai atrodo taip
Arba taip
Vieno iš jų kabina
Kita
Papildyta 2024.06.18 - pamirštas tankas
Vieta nėra slapta, bet gal dar kas nematė - ar žinote kad Lietuvoje galima rasti apleistą tanką IS-2 (Iosif Stalin)? Minėtas tankas pasirodė 1943-iais metais, kaip atsvara vokiečių tankui Tigras ir buvo pats galingiausias sovietų tankas Antrojo pasaulinio karo metu.
Tankas atrodo taip
Arba taip, iš kitos pusės
Nieko per daug įdomaus nėra
Tik apleistas tanko kiautas
Visiems ačiū ir gero savaitgalio!
O kur viskas šitas yra?
Geras klausimas 😀
esu buves gerai praleistas laikas
Sveiki gal galite pasakyti
Ar tikrai gaisrinės automobiliai palikti ir nebenaudojami? Atrodo labai šviežiai.
Va numeriai tai achujieni! nupirkčiau
Numerius pakeičiau aš, saugodamas savininko privatumą.
O kur tai randosi
Niekas jums nesakys buvimo vietos. Tirinėtojai nenori kas jūs ju nenusiaubtumėte. Jeims geriau kad supūtų. Asmeniškai man tai gaila. Jei rasčiau visatai padaryžiau muzieju. Reikia išsaugoti praeitį ateities kartoms.