Šią ramią trečiadienio popietę skirsime mano mėgstamiausiai industrijos šakai - geležinkeliams ir jų infrastruktūrai. Traukiniams esu neabejingas nuo seniai - kiek save pamenu, visada mėgdavau vaikščioti bėgiais, patiko nuo pabėgių sklindantis kreozoto kvapas, patiko dundančių traukinių garsas, demonstruojantis plačias žmonijos galimybes ir technologinius pasiekimus. Stebint pro šalį bildantį sąstatą, jaučiant žemės vibravimą po kojomis, gamtos trapumas pasidaro kaip niekada akivaizdus. Bet straipsnis ne apie tai.
Straipsnis apie remonto gamyklą, kurią neseniai pavyko apžiūrėti, vienos iš paskutinių kelionių į Latviją metu. Gamykla mus traukė jau nuo seno - dar užpraeitais metais, šukuodami žemėlapį galvojome, kad būtų neprošal link jos pavažiuoti ir vietoje įvertint situaciją. Tiesa, galimybės ne visada leidžia laiku įgyvendinti visus turimus planus - ištaikyti tinkamą metų laiką ir orą, važiuojant dideliais atstumais, yra pakankamai sudėtinga.
Įspėju visus, norinčius čia važiuoti - gamykla yra saugoma ir visai neblogai. Bet mes sėkmingai suradome kelią į vidų, keliaudami tyliai, slapstydamiesi tarp traukinių. Prie operacijos sėkmės, greičiausiai, prisidėjo ir tam tinkamas oras - žvarbi ir lietinga diena vertė sargus užsidaryti sarginėse ir ne taip atidžiai stebėti teritoriją. Tai davė mums šansą apžiūrėti ir "ant greitos rankos" fotografijose įamžinti vieną įdomiausių šio sezono vietų.
Gamyklos teritorija
Jau sutvarkyti traukiniai
Kairėje - aptarnavimo traukinys TEM2, vadinamas "manevriniu"
Prie pat TEM2 - klasikinis sovietinis šilumvežis 2ТЭ116. Šie šilumvežiai, pasižymėję savo puikiomis efektyvumo ir patikimumo charakteristikomis, yra sėkmingai naudojami iki šiol, postsovietinėje erdvėje ir ne tik. Čia matome atnaujintą ir naujai nudažytą tokį lokomotyvą.
TEM2 ir sutvarkyto 2ТЭ116 šilumvežio priekis
Ant lokomotyvo šono - lentelė su charakteristikomis
Praėjimas tolyn
Vienas iš ardomų lokomotyvų
Per kabinos langą matosi gamyklos teritorija
O čia - sutvarkytas lokomotyvas, greta
Prie išardyto šilumvežio - platforma su važiuoklės dalimis
Gražus raudonas lokomotyvas iš priekio atrodo taip
Už išardyto šilumvežio - vagonai
Šie vagonai - ruošiami tvarkymui
Vagonų sujungimas
Įdomiausia dalis - teritorijoje stovintys dar tik pradėti tvarkyti šilumvežiai. Tipas toks pats kaip ir išardyto - ТЭ10. Kelis iš jų galima apžiūrėti iš vidaus.
Lokomotyvo viduje
Dyzelinis variklis
Nedidelis koridorius veda į kitą šilumvežio sekciją
Iš jos galima patekti į kabiną
Mašinisto kėdė
Internete galima rasti nemažai mokomųjų video, šie traukiniai valdomi. Nors jie visi naudoja ne realius traukinius, o simuliatorius, jų pilnai užtenka tam, kad daugiau mažiau suprasti, ką kokia svirtelė čia daro. Iš visų mokomųjų video išrinkau patį trumpiausią ir įdomiausią, tiesa, be techninių komentarų.
Mokomasis video
Iš šio video galima bent minimaliai suprasti, ką kokia svirtis čia daro - galbūt net pakartoti šilumvežio užkūrimo procedūrą pavyktų. Jei jums techninių detalių neužtenka, siūlau peržiūrėti šį, tiesa, rusų kalba ir daug ilgesnį video - jų ten daugiau nei gana.
Per kabinos langus matosi likusieji gamyklos traukiniai
Remonto cechas, kairėje
Padėjėjo vieta
Paėjus toliau į teritoriją - dar daugiau traukinių
Vagonų
Ardomų lokomotyvų
Dar vienas dyzelinis variklis
Kažkas panašaus į kuro siurblį
Filtras. Arba kažkas panašaus.
Kita kabina - su Coca Cola'os akcentu
Iš čia matosi Lietuvos geležinkelių traukinys
Prie kabinų - skydinės
Pabaigai - nedidelis sraigtasparnis Mi-24a, surastas važiuojant iš gamyklos, labai netikėtoje vietoje. Sustoti ir apžiūrėti tikrai verta.
Sraigtasparnis
Iš nugaros
Žiūrint iš priekio
Ant sparnų - imitacinės raketos bei sistema НУРС
Kulkosvaidžio liekanos
Šaulio kabina
Kolega
Tai tiek šiam kartui. Ar vertėjo važiuoti? Vertėjo. Šią gamyklą be jokių abejonių prisikiriu prie pačių įdomiausių šį sezoną lankytų vietų. Apleistų vietų daug, stogų - ne ką mažiau, tačiau retai kada pavyksta koją įkelti ten, kur yra kažkas tiek unikalaus. Duodu 10 balų.
Как же так. Я там недавно был, точнее рядом с эти местом. И там охранник сидит в той вышке на начальной фотографии.
Na, kaip visada, super straipsnis! Man irgi be galo patinka traukiniai, tai šis straipsnis man kaip tik!
O kaip su patekimu į teritorija? Daug problemu buvo? 🙂 Mes lavbai norėtume nuvykti, pasižvalgyt.. Bet jei nepavyks patekti... tai... liudna...
nebuvau girdėjęs apie šią vietą, būtinai reikės pasidomėti, man taip pat nesvetima ši tema, dėkui straipsnio autoriui
jeigu įdomu kas ten per svirtis tos raudonos tai ten stabdžiu čiaupai o tas juodas greičio vairas galima taip pasakyti