Sveiki visi. Šiemet ilgai lauktas pavasaris prasidėjo nuo tragedijos - Rusijos invazija į Ukrainą sukrėtė visą civilizuotą pasaulį. Nežinau kaip jūs, bet aš tą karą išgyvenu pakankamai sunkiai, ypač skaudu būna matyti savo draugų instagramuose degančius namus ir Charkovo rajonus, pavirtusius pelenais. Karas mažiau nei 500 km nuo mūsų atstumu parodė, kad mūsų įprastos problemos yra tokios smulkios ir nereikšmingos, kad net nevertos paminėjimo. Dėl to pastaruoju metu nieko neskelbiau nei į puslapį, nei į Instagram - skelbti kažką iš diggo, kai Ukrainoje dega miestai, atrodė nepriimtina ir net kažkiek šventvagiška.
Bet gyvenimas nestovi vietoje, nori nenori reikia judėti toliau - pamažu atnaujinome keliones Lietuvoje bei užsienio kelionių planavimą. Po paskutinės kelionės į Čekiją/Lenkiją/Vokietiją dar kartą apsilankiau Prahoje, palandžiojau po jos požemius, taip pat grįžau prie Rumunijos kelionės organizavimo. Šis straipsnis gi bus tiems, kurie neseka projekto Facebook'o - visos nuotraukos jo sekėjams bus jau matytos. Čia surinkau apleistus traukinius bei jų remontui skirtą infrastruktūrą iš paskutinių dviejų kelionių į vakarų Europą. O tuo pačiu paskelbsiu dar dvi vietas iš senesnių kelionių.
|
Traukinių plovimo cechas Vokietijoje
Pradėsime nuo apleisto traukinių cecho Vokietijoje, kurį aplankėme per vieną paskutinių kelionių. Skirtas jis traukinių ir vagonų plovimui, nors apie paskirtį gal geriau tegul kalba nusimanantys žmonės. Kadangi bėgiai čia įrengti ant specialių konstrukcijų, prie pačių traukinių čia niekaip neprieisi. Gaila, belieka tik pafotkinti juos iš lauko.
Cechas atrodo taip
Kažkas jau Instagrame spėjo paklausti ar tai netyčia ne muziejus
Ne, kolegos, tai tikrai ne muziejus
Paprastas cechas miesto pakraštyje
Skirtas jis, kiek suprantu apie tokius dalykus, traukinių ir vagonų plovimui
Bėgiai čia įrengti ant tokių metalinių konstrukcijų, skirtų nutekėti vandeniui
O po jomis - rezervuarai, kuriuos vėliau, matomai, išpumpuoja
Dėl to prie pačių traukinių, deja, paprastai neprieisi
Kolega
Traukinių remonto cechas Lenkijoje
Sekanti vieta bus traukinių remonto gamykla kažkur Lenkijoje. Nepaisant to kad ji atrodo naudojama, čia jokie darbai seniai nevyksta. Nuotraukose gavau užtušuoti visas užuominas, kaip jį būtų galima rasti, įskaitant numerius ant tvarkomų vagonų. Žodžiu, nieko įspūdingo, bet nebloga vieta, verta stipraus 7-tuko.
Remonto cechas atrodo taip
Jame - keli tvarkomi vagonai bei lokomotyvai
Yra kaip jau sutvarkyti
Sutvarkytas vagonas iš arčiau
Užsukime į jo kabiną
Tvarkomas salonas
Grįžimas į cechą
Yra taip ir tie, kuriuose darbai dar neprasidėjo
Šitas ruošiamas dažyti
Kambarys su staklėmis
Staklės, viduje
Paskutinis žvilgsnis į cechą
Muziejaus traukiniai Lenkijoje
Sekanti vieta bus muziejaus traukiniai, pirmą kartą lankyti 2018-tais. Šį kartą pasivaikščiojome daugiau nei aną kartą, užėjome į apleistus cechus, nors ir neilgam - pastebėjome po cechą vaikštančius kitus žmones. Sunku pasakyti ar tai buvo muziejų prižiūrintys asmenys ar tokie pat pašaliniai kaip ir mes, bet mes tokiais atvejais stengiamės nerizikuoti. Lenkijoje dar nesu buvęs policijoje ir nesinori ten pabuvoti.
Muziejaus traukiniai atrodo taip
Vieta per šiuos kelis metus pasikeitė nedaug
Dar vienas garvežys
Ir dar vienas
Arba taip
Kitokios formos
Bevaikščiodami užklydome į patį depą
Anksčiau čia būta muziejaus, dabar - velnias žino
Užsukome pro atviras duris
Ir radome cechą su traukiniais, visą pramirkusį lašančio vandens
Abejoju, ar aktyviame muziejuje viskas būtų taip palikta
Bet kadangi depe pastebėjome daugiau žmonių, tyliai pasišalinome
Pakeliui atgal
Dar daugiau traukinių, pabaigai
Lokomotyvų kapinynas Lenkijoje
Toliau turime dar vieną lokomotyvų kapinyną, pirmą kartą lankytą dar 2015-tais. Per šiuos kelis metus vieta šiek tiek pasikeitė į blogąją pusę - atsirado daugiau graffiti ir išdaužytų langų. Prisimenu kai čia buvau antrą kartą, naktį. Tada su savo prožektoriais buvome pastebėti apsaugos ir jau išvažiuojant iš vietos buvome sulaikyti kelių policijos ir ginkluotų geležinkeliečių apsaugos ekipažų. Tada jie labai nustebo, kad mes ten ieškojome nakvynės.
Lokomotyvų kapinynas atrodo taip
Per šiuos kelis metus jis pasikeitė, bet nedaug
Išliko tie patys manevriniai šilumvežiai
Dar vienas
Vieno iš jų kabinoje
O čia - standartiniai lenkiški dyzeliniai šilumvežiai ET22
Kabina jų atrodo taip
Kolega nusprendė nusifotkinti
Variklių skyrius
Valdymo skydas, pabaigai
Traukinių kapinės Krokuvoje
Vaikščiodamas po nuotraukų archyvą (papildyta 2022.08.19) radau dar pora vietų, kurios labai gerai tiktų prie šios temos - traukinių kapines Krokuvoje bei paliktus senus garvežius Vokietijoje. Dėl nuotraukų prašau labai nespardyti - šios darytos 2016-tais metais, per pirmąją didesnę Europos kelionę, kada bet kokie apleisti traukiniai atrodė tiesiog whow.
Apleisti traukiniai atrodo taip
Dalis jų - jau išgrafitinti
O taip vagonai atrodo iš vidaus
Arba taip
Sėdynės
Dar daugiau
Per čia galima praeiti į kitą vagoną
O čia - palydovo kambariukas
Kolega koridoriuje, prieš pasišalinant
Išėjimas iš vagono
Garvežių kapinės Vokietijoje
O šiuos gražuolius apleistus garvežius lankėme per 2017-tų Europos kelionę. Nuotraukos gavosi nelabai, nes tuo metu, kiek pamenu, buvo tiesiog tragiškas apšvietimas. Dar priedo vieta buvo sąlyginai neblogai saugoma, dėl ko, po ją gavome vaikščioti labai atsargiai, besislapstant nuo darbininkų ir apsaugos. Bet viskas baigėsi sėkmingai.
Garvežiai atrodo taip
Arba taip - iš arčiau
Sprendžiant iš visko, čia yra pokariniai modeliai
Garvežio charakteristikos
Kadangi teritorija stipriai apaugus krūmais, geriau visa tai atrodytų iš drono
Vienoje nuotraukoje nepavyks parodyti viso maštabo
Matosi apleista geležinkelių infrastruktūra
Garvežio katilas, pabaigai
Ačiū už dėmesį ir iki kitų kartų!
O kad visi tuktukai isvaziuotu i trasa 😀