Traukiniai Lenkijoje ir Vokietijoje


Sveiki visi. Šiemet ilgai lauktas pavasaris prasidėjo nuo tragedijos - Rusijos invazija į Ukrainą sukrėtė visą civilizuotą pasaulį. Nežinau kaip jūs, bet aš tą karą išgyvenu pakankamai sunkiai, ypač skaudu būna matyti savo draugų instagramuose degančius namus ir Charkovo rajonus, pavirtusius pelenais. Karas mažiau nei 500 km nuo mūsų atstumu parodė, kad mūsų įprastos problemos yra tokios smulkios ir nereikšmingos, kad net nevertos paminėjimo. Dėl to pastaruoju metu nieko neskelbiau nei į puslapį, nei į Instagram - skelbti kažką iš diggo, kai Ukrainoje dega miestai, atrodė nepriimtina ir net kažkiek šventvagiška.

Bet gyvenimas nestovi vietoje, nori nenori reikia judėti toliau - pamažu atnaujinome keliones Lietuvoje bei užsienio kelionių planavimą. Po paskutinės kelionės į Čekiją/Lenkiją/Vokietiją dar kartą apsilankiau Prahoje, palandžiojau po jos požemius, taip pat grįžau prie Rumunijos kelionės organizavimo. Šis straipsnis gi bus tiems, kurie neseka projekto Facebook'o - visos nuotraukos jo sekėjams bus jau matytos. Čia surinkau apleistus traukinius bei jų remontui skirtą infrastruktūrą iš paskutinių dviejų kelionių į vakarų Europą. O tuo pačiu paskelbsiu dar dvi vietas iš senesnių kelionių.

Traukinių plovimo cechas Vokietijoje

Pradėsime nuo apleisto traukinių cecho Vokietijoje, kurį aplankėme per vieną paskutinių kelionių. Skirtas jis traukinių ir vagonų plovimui, nors apie paskirtį gal geriau tegul kalba nusimanantys žmonės. Kadangi bėgiai čia įrengti ant specialių konstrukcijų, prie pačių traukinių čia niekaip neprieisi. Gaila, belieka tik pafotkinti juos iš lauko.

Cechas atrodo taip

Kažkas jau Instagrame spėjo paklausti ar tai netyčia ne muziejus

Ne, kolegos, tai tikrai ne muziejus

Paprastas cechas miesto pakraštyje

Skirtas jis, kiek suprantu apie tokius dalykus, traukinių ir vagonų plovimui

Bėgiai čia įrengti ant tokių metalinių konstrukcijų, skirtų nutekėti vandeniui

O po jomis - rezervuarai, kuriuos vėliau, matomai, išpumpuoja

Dėl to prie pačių traukinių, deja, paprastai neprieisi

Kolega

 

Traukinių remonto cechas Lenkijoje

Sekanti vieta bus traukinių remonto gamykla kažkur Lenkijoje. Nepaisant to kad ji atrodo naudojama, čia jokie darbai seniai nevyksta. Nuotraukose gavau užtušuoti visas užuominas, kaip jį būtų galima rasti, įskaitant numerius ant tvarkomų vagonų. Žodžiu, nieko įspūdingo, bet nebloga vieta, verta stipraus 7-tuko.

Remonto cechas atrodo taip

Jame - keli tvarkomi vagonai bei lokomotyvai

Yra kaip jau sutvarkyti

Sutvarkytas vagonas iš arčiau

Užsukime į jo kabiną

Tvarkomas salonas

Grįžimas į cechą

Yra taip ir tie, kuriuose darbai dar neprasidėjo

Šitas ruošiamas dažyti

Kambarys su staklėmis

Staklės, viduje

Paskutinis žvilgsnis į cechą

 

Muziejaus traukiniai Lenkijoje

Sekanti vieta bus muziejaus traukiniai, pirmą kartą lankyti 2018-tais. Šį kartą pasivaikščiojome daugiau nei aną kartą, užėjome į apleistus cechus, nors ir neilgam - pastebėjome po cechą vaikštančius kitus žmones. Sunku pasakyti ar tai buvo muziejų prižiūrintys asmenys ar tokie pat pašaliniai kaip ir mes, bet mes tokiais atvejais stengiamės nerizikuoti. Lenkijoje dar nesu buvęs policijoje ir nesinori ten pabuvoti.

Muziejaus traukiniai atrodo taip

Vieta per šiuos kelis metus pasikeitė nedaug

Dar vienas garvežys

Ir dar vienas

Arba taip

Kitokios formos

Bevaikščiodami užklydome į patį depą

Anksčiau čia būta muziejaus, dabar - velnias žino

Užsukome pro atviras duris

Ir radome cechą su traukiniais, visą pramirkusį lašančio vandens

Abejoju, ar aktyviame muziejuje viskas būtų taip palikta

Bet kadangi depe pastebėjome daugiau žmonių, tyliai pasišalinome

Pakeliui atgal

Dar daugiau traukinių, pabaigai

 

Lokomotyvų kapinynas Lenkijoje

Toliau turime dar vieną lokomotyvų kapinyną, pirmą kartą lankytą dar 2015-tais. Per šiuos kelis metus vieta šiek tiek pasikeitė į blogąją pusę - atsirado daugiau graffiti ir išdaužytų langų. Prisimenu kai čia buvau antrą kartą, naktį. Tada su savo prožektoriais buvome pastebėti apsaugos ir jau išvažiuojant iš vietos buvome sulaikyti kelių policijos ir ginkluotų geležinkeliečių apsaugos ekipažų. Tada jie labai nustebo, kad mes ten ieškojome nakvynės.

Lokomotyvų kapinynas atrodo taip

Per šiuos kelis metus jis pasikeitė, bet nedaug

Išliko tie patys manevriniai šilumvežiai

Dar vienas

Vieno iš jų kabinoje

O čia - standartiniai lenkiški dyzeliniai šilumvežiai ET22

Kabina jų atrodo taip

Kolega nusprendė nusifotkinti

Variklių skyrius

Valdymo skydas, pabaigai

 

Traukinių kapinės Krokuvoje

Vaikščiodamas po nuotraukų archyvą (papildyta 2022.08.19) radau dar pora vietų, kurios labai gerai tiktų prie šios temos - traukinių kapines Krokuvoje bei paliktus senus garvežius Vokietijoje. Dėl nuotraukų prašau labai nespardyti - šios darytos 2016-tais metais, per pirmąją didesnę Europos kelionę, kada bet kokie apleisti traukiniai atrodė tiesiog whow.

Apleisti traukiniai atrodo taip

Dalis jų - jau išgrafitinti

O taip vagonai atrodo iš vidaus

Arba taip

Sėdynės

Dar daugiau

Per čia galima praeiti į kitą vagoną

O čia - palydovo kambariukas

Kolega koridoriuje, prieš pasišalinant

Išėjimas iš vagono

 

Garvežių kapinės Vokietijoje

O šiuos gražuolius apleistus garvežius lankėme per 2017-tų Europos kelionę. Nuotraukos gavosi nelabai, nes tuo metu, kiek pamenu, buvo tiesiog tragiškas apšvietimas. Dar priedo vieta buvo sąlyginai neblogai saugoma, dėl ko, po ją gavome vaikščioti labai atsargiai, besislapstant nuo darbininkų ir apsaugos. Bet viskas baigėsi sėkmingai.

Garvežiai atrodo taip

Arba taip - iš arčiau

Sprendžiant iš visko, čia yra pokariniai modeliai

Garvežio charakteristikos

Kadangi teritorija stipriai apaugus krūmais, geriau visa tai atrodytų iš drono

Vienoje nuotraukoje nepavyks parodyti viso maštabo

Matosi apleista geležinkelių infrastruktūra

Garvežio katilas, pabaigai

Ačiū už dėmesį ir iki kitų kartų!

Daugiau straipsnių

Komentarai

  1. Eva Shinoda parašė:

    O kad visi tuktukai isvaziuotu i trasa 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *