Patyrę lankytojai žino, kad į centrinę Europą pastaruoju metu važiuojame reguliariai. Dažnai į ją traukiame po kelis kartus per metus, ypač kai naujų gerų apleistų vietų Lietuvoje pasidarė niekingai mažai - dažna kelionė po Lietuvą baigiasi nepadarius nei vienos nuotraukos. Ne išimtis buvo ir šie 2022 metai, kai visus ant ausų pastatė karas Ukrainoje. Kalbant apie jį, nepamirštame remti Ukrainos kariuomenės per projektą Mėlyna ir geltona.
Rašau čia nes atėjo laikas susumuoti ir paskelbti visas nuotraukas iš 2022-tų rudens centrinės Europos kelionės, kai suvažinėjome 3.5 tūkst. kilometrų po skirtingo stovio vietas Lenkijoje, Čekijoje ir Vokietijoje. Iš esmės, tai buvo dviem dienoms pailgintas savaitgalis - (išvažiavome trečiadienį po darbo, grįžome sekmadienį vakare), t.y. užteko pasiimti vos pora dienų atostogų. Čia hintas tiems, kurie stebi ir stebisi, kaip mes čia dažnai keliaujame, lyg būtume studentai ar kokie freelanceriai. Nieko panašaus, nuobodus ofisinis darbas, tik atostogų taupymas ir tinkamas laiko planavimas.
Bendrai kelionė buvo pakankamai sunki - labai mažai miego ir labai daug važiavimo. Pirmą naktį visai nesumerkėme akių - vietoje miego šturmavome statomą traukinių tunelį (apie jį vėliau), bunkerį bei vienus apleistus rūmus. Ne viskas pavyko - šios dvi paskutinės vietos, pavyzdžiui, buvo uždarytos, o ir kitose vietose sėkmė mus lydėjo tik protarpiais - kai kur gavome pabėgioti nuo darbininkų, o kelios geros kelionės vietos (įskaitant statomą bunkerį Prahoje, su išėjimu į metro, kurį žinojau dar prieš pora metų, bet vis neprieidavo rankos) buvo uždarytos. Bet nemažai vietų pavyko ir grįžome ne tuščiomis.
Pradėsime nuo apleistos traukinių remonto gamyklos Lenkijoje, kurioje atsidūrėme antros dienos ryte, po bemiegės nakties. Deja, apeiti visos gamyklos nepavyko, nes mums būnant jau prie trečio, pačio gražiausio cecho (cechai tarpusavyje sujungti), neaišku iš kur prisistatė darbininkas. Kaip mūsų nepastebėjo - net sunku paaiškinti, bet keliolika minučių prasislapstę tarp trečio cecho įrenginių gavome greitu tempu pasišalinti. Čia atsakymas tiems, kurie randa laiko pakritikuoti mano nuotraukas - kolegos, jos dažnai daromos labai ant greičio - tuo urban exploration ir skiriasi nuo žiniasklaidos ar oficialios fotografijos.
Pirmas cechas atrodo taip
Arba taip
Kitaip tariant, daugybė skirtingo stovio lokomotyvų
Jų yra kaip jau beveik surenovuotų
Taip ir tokių kur darbai vos prasidėjo
Ir taip - čia darbai jau seniai nebevyksta
Gamykla - seniai apleista ir pamažu ardoma
Cecho krašte
Vieno iš traukinių kabinoje
Čia turėjo būti lokomotyvo variklis
Bet mums laikas judėti į kitą gamyklos cechą
Jis atrodo visai kitaip
Čia, matyt, buvo renovuojama iš lokomotyvų išmontuota įranga
Dabar viskas pamažu pjaunama
Prietaisai
Keltuvas
Kai kur galima rasti tokius darbininkų kampelius
Štai vienas iš jų
Iš karto į akis krenta legendinės profsąjungos Solidarność ženklas
Viena iš gamyklos mokymo klasių
O tarp šio cecho įrengimų gavome slapstytis nuo darbininko
Paskutinė nuotrauka, prieš pasišalinant
Sekanti sėkmingai paimta vieta buvo ši didžiulė apleista popieriaus gamykla Vokietijoje, kurią pirmą kartą turėjome imti dar prieš pora metų, bet pritrūko laiko. Prieš čia važiuodami buvome įspėti apie aktyvią apsaugą, gaudančią nelegalius atvykėlius ir apie tai, kad prieš metus čia pagauti čekai vėliau turėjo problemų su Vokietijos policija. Bet viskas praėjo sėkmingai, nors vieną - kitą kamerą mes teritorijoje vis dėl to pamatėme.
Pradėkime virtualų pasivaikščiojimą po korpusus
Čia - pirmasis
Įrangos čia daug
Ko nepasakysi, žiūrėdamas į gamyklą iš lauko
Produkcija
Sandėliukas
Dar čia bevaikštant man užkliuvo dušinės
Bei valgykla - kurgi be jos
Prieš pasišalindami dar užlipkime į palėpę
Čia viskas atrodo taip
Daugiau įrangos
Palėpė tuneliu yra sujungta su antruoju, pačiu geriausiu cechu
Čia įrangos jau kur kas daugiau
Staklių čia daug ir įvairių
Rezervuarai
Toliau - kambarys su nuogom bobom
O čia - nedidelis sandėliukas
Įdomiausia gi cecho dalis slypi pirmame aukšte
Čia visas aukštas užstatytas tokiais įrengimais
Su kolega
Valdymo skydas
Įranga iš arčiau
Gaila kad fotografuoti čia buvo labai sunku
Viskas gražu, bet labai nefotogeniška
Konvejeris
Dar daugiau įrangos
Kažkokie siurbliai, prieš pasišalinant
Pakeliui link trečio cecho dar užsukome į katilinę
Čia nieko per daug įdomaus nėra
O trečias gi cechas pas mus atrodo taip
Arba taip
Nedidelis, bet gausiai užstatytas staklėmis
Daugiau įrangos
Ukrainos spalvos, pabaigai
Kalbant apie Vokietijos gamyklas, negalėjome neaplankyti šios siūlų gamyklos, kuri nepaisant savo žinomumo išsilaikė stebėtinai gerai. Tiesa, prieš metus tai buvo visiškas saldainiukas, dabar gi patalpose matėsi apsilankymo žymės, bet tai vis tiek buvo geras radinys. Gamykla susideda iš atskiro senovinio korpuso, kuriame be administracinės dalies taipogi buvo ir gamybinė linija bei didelio atskiro gamybinio korpuso, dabar praktiškai tuščio. Virtualų pasivaikščiojimą pradėsime nuo senovinio korpuso.
Administracinė jame dalis atrodo taip
Arba taip
Spintos su dokumentais
Dabar šios patalpos atrodo pakenčiamai
Bet prieš metus jos atrodė dar geriau
Kitu kampu
Dar vienas kambarys
Pasižymėjusių darbuotojų nuotraukos
Prie administracinės dalies, tame pačiame korpuse - gamybinė linija
Taip prie jos atrodo kolega
Įrangos daug ir įvairios
Dar daugiau
Ir dar daugiau
Staklės
Kai kurios patalpos senoviniame korpuse labai nukentėjo nuo drėgmės
Viskas supuvę
O dalyje - įrengtas sandėlis
Bačkos
Produkcijos pavyzdžiai
Nedidelis archyvas
Bet mums laikas judėti į didįjį korpusą
Jame išliko nedaug
Pagrinde - mažesniuose kambariukuose
Šiek tiek įrangos
Mažesni gi kambariai atrodo taip
Arba taip
Sandėlis
Skydinė, pabaigai
Dar Vokietijoje, be keleto nepavykusių vietų (kaip kad senovinio lenktyninio bolido, prie kurio buvome pagauti vietinių gyventojų) aplankėme dar vieną apleistą elektrinę, kurių pastaruoju metu matėme nemažai. Ši elektrinė yra ne tokio dydžio kaip kitos, bet susidedanti iš dviejų korpusų. Į antrą jų mus, kaip ne keista, įleido ten varį pjovęs metalistas. Tiesiog taip sutapo, kad mus užmatė ir atidarė duris iš vidaus.
Pradėsime nuo pačios gražiausios patalpos - valdymo
Visa ji apstatyta tokiais valdymo skydais
Tokių skydinių elektrinėje daug
Su kolega
O čia jau kiek kitokia forma
Dalis prietaisų jau išnešta metalistų
Bet bendrai, įrangos čia dar yra
Dar daugiau jos
Ir dar daugiau
Generatoriaus vieta
Dokumentai, administracinėje sekcijoje
Dar bevaikščiodami radome įrangos sandėliuką
Bei daugybę sukrautų kelio ženklų
Kolegos prie valdymo skydo, prieš pasišalinant
Bet mums laikas judėti į Čekiją, kurioje, nors į ją ir labai dažnai važiuojame, vis dar pasitaiko apleistų ir nelankytų industrinių vietų. Šįkart tai bus didelė apleista plieno gamykla, kurios du pirmieji korpusai buvo beveik išpjauti, bet trečias, paskutinis, buvo visai gerai išsilaikęs ir vertas dėmesio. Čia viskas praėjo be nuotykių.
Taip atrodė pirmi du, išpjauti cechai
Juose išliko nebent daugybė tokių metalinių konstrukcijų
Kažkas panašaus į stakles
Metalas
O taip atrodo trečiasis, pats gražiausias cechas
Čia įrengimų buvo daug ir įvairių
Sunku pasakyti, kokią funkciją tai atliko
Bet bendrai gamykloje buvo liejamas plienas
Tai ir šis cechas turėjo būti su tuo susijęs
Staklių čia daug
Dar vienos, iš arčiau
Dar daugiau įrangos
Laikas tyliai pasišalinti
Sekančioje Čekijos gamykloje mums ne taip pasisekė - gamyklos cechas jau buvo išpjautas. Beliko tik pasivaikščioti po administracinę dalį, kuri, kaip bebūtų keista, beveik nenukentėjo. Nuotraukose užuominų netušavau, nes šios vietos, tikriausiai, jau nebėra ir nėra prasmės jos slėpti. Virtualiai pasigrožėkime tuo kas dar liko.
O išliko - daugybė kabinetų
Viskas užkrauta bylomis
Toks nedidelis archyvas
Kabinetų daug ir jie skirtingo stovio
Dar vienas
Ir dar vienas
Kituose kabinetuose pilna braižymo lentų
Dar daugiau
Toks administracinis pastatas
Toliau sekė kelios Čekijos apleistos bažnyčios. Jų bendrai esame paėmę ne vieną (nuotraukos čia), bet šįkart kažkaip nelabai sekėsi - į pačią geriausią patekti nepavyko, nors su savimi turėjome kopėčias patekimui ir kėlėmės paryčiais. Deja, išdaužytas langas antrame aukšte, per kurį planavome lipti, buvo šviežiai aptrauktas metaliniu tinkleliu. Bet užtat pavyko patekti į kitą apleistą bažnyčią, netoli.
Bažnyčia atrodo taip
Arba taip, žiūrint nuo altoriaus
Altorius - gražiausia bažnyčios vieta
Iš arčiau jis atrodo taip
O taip nuo jo atrodo bažnyčia
Kitoje bažnyčios pusėje - vargonų balkonas
Bei daugybė sustatytų medinių suolų
Nuostabi medinė raižyba
Paskutinis žvilgsnis į bažnyčią
Toliau beliko kelios smulkios vietos. Jas pradeda šis apleistas namas rytų Vokietijoje, kuriame dar buvo elektra bei vanduo. Su Prancūzijos ar Belgijos apleistais namais jo, aišku, nepalyginsi, bet pakeliui užsukti buvo verta.
Namas atrodo taip
Arba taip
Čia dar išliko baldai
Miegamojo lova
O čia - virtuvė
Laiptai į antrą aukštą
Koridorius atveda į pačią gražiausią namo kambarį
Taip, čia galima įsijungti šviesą
Kolegos ant senovinės sofos
Toks namas
Tą patį galima pasakyti ir apie šią apleistą fermą Vokietijoje
Antrame aukšte - jau kiek geriau
Detalės
Čia yra kaip keletas miegamųjų kambarių
Taip ir valgomasis
Žiūrint iš kitos pusės
Dar vienas kambarys
Skrynia, jame
Sukabintos rankinės
Palikti rūbai, ant pakabo
Čekiją - Vokietiją pabaigsime su koviniu sovietų sraigtasparniu Mi-24D, paliktu lauke, kažkur netoli Prahos. Po jo dar Prahoje turėjome pora nesėkmingų vietų - tą nebaigtą statyti metro bunkerį, kuris buvo uždarytas bei šiek tiek Prahos požemių, kurių nepavyko paimti dėl didelio veiksmo centre. Bet apie juos kitą kartą, kol kas grįžkime prie sraigtasparnio.
Sraigtasparnis iš šono atrodo taip
Vaizdas iš kitos pusės
Šie sraigtasparniai buvo masiškai naudoti Afganistane
Matosi kolega
Straipsnį pabaigsime su pačiu pirmu kelionėje paimtu objektu - statomu traukinių tunelių Lenkijoje, iš tolo primenančiu metro tunelį. Labai fotogeniška vieta, bet prieinama tik vėlai vakare, kai aikštelėje nėra žmonių, ką ištaikyti ne taip paprasta - pirmą kartą tunelį bandėme imti dar praeitą vasarį. Šįkart užteko apeiti pora kamerų ir voila - mes jau viduje.
Įėjimas į tunelį atrodo taip
Prasideda ilgas pasivaikščiojimas
Tunelis kartkartėmis daro posūkius
Čia turėjo važinėti traukiniai
Kolegos, prieš pasišalinant
Išlipimo šachta, pabaigai
Tai tokia nedidelė kelionė, kainavusi nedaug kaip laisvų dienų, taip ir pinigų. Tiesa, jaučiu kad darausi too old for this shit - kai digini kiaurą naktį ir miegi palapinėje, nesiprausdamas po kelias dienas, maistą gamindamas ant benzininio primuso. Kuo toliau, tuo labiau traukia normalios nakvynės hostelyje, kur gali miegoti nebijant, kad naktį prisistatys medžiotojai ar policija ir išprašys tave lauk (taip pasitaiko, ypač Vokietijoje). Bet pasiduoti dar neketinu ir tokio formato kelionė tikrai nebus paskutinė. Iki kitų kartų!
Kas ten per lenktyninis bolidas jusu minetas ? labai sudomino
Apleista F1 mašina, viename iš Vokietijos garažų. Nuotraukų dabar deja, nerandu.