Ką galima pamatyti per dieną Jerevane


Liūdna savaitės pabaiga, žiniasklaida skalambija paniką, Korano virusas koronavirusas žygiuoja per planetą ir per Lietuvą, paglemždamas lengvatikių biudžetą. Kruopos, aliejus, dešros bei konservai šluojami nuo lentynų, Senukuose medicininių kaukių bei respiratorių deficitas - ko nepadarysi dėl saugumo. Man čia pasisekė, esu iš anksto pasiruošęs chimzą ir panoraminę dujokaukę, taigi, jeigu kažkur mieste pastebėsite keistą čiuvaką iš Resident Evil - galėsite mane pabarti arba pastatyti alaus, jeigu patinka nuotraukos. O gal dar reiktų įsivynioti į celofaną, kad būtų saugiau? Nu bet čia nukrypau nuo temos.

O kol dar galime keliauti (greitu metu nebus saugu išeiti iš namų, o juo labiau - sėsti į lėktuvą), siūlau pažiūrėti į tai, ką galima per vieną dieną pamatyti Jerevane, į kurį nusprendėme važiuoti vos ne paskutinę akimirką, po to, kai abchazai atsisakė mums išduoti vizas. Kažin ar būtų verta čia specialiai važiuoti, jeigu ne didžiulis apleistas radioteleskopas, nuo kurio iki Jerevano vos pusvalandis kelio. Čia žinojome keletą įdomių vietų, tarp kurių buvo metro statybos, uždarytas senasis Jerevano oro uostas bei didžiulė apleista naftos perdirbimo gamykla. Šiandienos straipsnis yra skirtas būtent joms.

Pirmoji vieta buvo mūsų paimta vakare, vos atvykus į Jerevaną - metro statyba, išsimėčiusi per dvi statybų aikšteles. Pirmoji jų buvo pati didžiausia ir gerai žinoma vietiniams, dėl to, nenustebkite, jei ten sutiksite daugiau žmonių arba pamatysite tikrų tikriausią šviesos bei garso performansą (kaip kad teko mums). Gandai sako, kad miesto valdžia žada gaivinti merdintį projeką, taigi, jeigu norite jį pamatyti - siūlau ilgai nelaukti.

Metro statybos atrodo taip

Arba - taip

Tunelių - daug ir įvairių

Už nugaros - šachta į viršų

Vietomis galima rasti vagonetes

Dar daugiau jų

Vietomis - tiubingus

Primena vadavietę Kijevo metropolitene, kurią kažkada lankėme

Neįrengta dalis

Kolega prie vagonetės

Tokių vagonečių metro statyboje gana daug

Ypač jų daug prie šachtų, per kurias būdavo į viršų iškeliamas gruntas

Šioje vietoje turėjo būti metro stotis

Matosi iš tunelio formos

Didesnis aukštis

Bevaikštant negalėjau neprisiminti, kaip Kijeve kelis kartus bėgiojau po veikiantį metro

Nepakartojami buvo įspūdžiai

Po tunelius baigėme vaikščioti tik paryčiais

Beliko tik išsidesantuoti ir pernakvoti vienoje apleistoje viloje, greta

Kitą dieną šiek tiek pasivaikščiojome po Nairito gamyklą

Kas nežinot, čia toks milžiniškas pramoninis gigantas, dabar pamažu ardomas

Tokių cechų čia - dešimtys

Problema tame, kad čia buvome darbo metu, dėl to, vos neužsirovėme ant darbininkų

Bet gamykla tikrai verta sugrįžimo

Nors ir pamatėme tik vieną jos kampą, po to gavome slapstytis

Dalis jos - pamažu ardoma

Cechai gi atrodo taip

Arba taip - kitu kampu

Sunku pasakyti kokie čia įrenginiai - gal turbinos?

Išliko skydinės

Iš arčiau jos, beje, atrodo taip

Įdomu tai, kad įranga čia - ne sovietinė

Fotogeniška

Cecho pabaiga

O čia - gretimas cechas

Pabaigai aplankėme vieną gražiausių sovietinio futurizmo pavyzdžių - senąjį Jerevano oro uostą, dabar apleistą. Čia tiems, kurie sako, kad pas mus aplaidžiai žiūrima į kultūrinį paveldą - žiūrėkite, koks grožis apleistas kitose postsovietinėse šalyse, kai pas mus verkiama dėl kažkokių Profsąjungų rūmų.

Senasis Jerevano oro uostas, http://saroavto2.blogspot.com/ nuotr.

Dabar gi oro uostas atrodo taip

Jo bokšte buvo restoranas bei dispečerinė

Vidus gi atrodo taip

Arba - taip

Viskas išdaužyta ir išbomžinta

Bokšto viršuje būta restorano

Praėjimas į jį atrodo taip

Čia būta jo rūbinės

Apatinė bokšto lėkštės dalis

Už šių durų - virtuvė

Pagalbinėse patalpose, matomai, gyventa benamio

O čia - dispečerinė, pačiame viršuje

Pro langus matosi aplink priparkuoti lėktuvai

Naujas oro uostas, greta

Kolega atiduota pagarbą

Ačiū už dėmesį ir saugokitės Corolla viruso!

Socialiniai tinklai:

Daugiau straipsnių

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *